مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵۰۰ خانوار زندانی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که از تمامی خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در دیدار با مدیرکل سازمان زندان‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۰۰ خانوار زندانی تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد خدمت‌رسانی به خانوار زندانی و به خصوص فرزندان آن‌ها است تا از هرگونه آسیب اجتماعی مصون بمانند.

او با بیان اینکه چنین خانواده‌هایی به دلیل نبود سرپرست در معرض آسیب‌های بسیاری قرار دارند، افزود: کمیته امداد استان اردبیل با حمایت از خانواده‌های زندانی می‌کوشد بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کرده و به شکوفایی استعداد‌های نهفته فرزندان‌شان کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ارائه مشاوره و راهنمایی، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه قرآن و احکام، سبک زندگی اسلامی، مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات اشتغال از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانی است، اعلام کرد: کمیته امداد با ارائه خدمات مختلف می‌کوشد ضمن توانمندسازی فکری و فرهنگی این خانواده‌های نیازمند، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار دهد.

دشتی با بیان اینکه حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانواده‌های تحت حمایت و همچنین خانوار زندانی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، گفت: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با ارائه خدمات گسترده به خانوار‌های تحت حمایت، آن‌ها را به عنوان افراد موفق و کارآفرین در جامعه معرفی کنیم.

سیدمجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات کمیته امداد در خصوص مرتفع ساختن مشکلات مددجویان و به خصوص خانوار‌های زندانی، گفت: کمیته امداد با پذیرش خانواده‌های زندانیان و حمایت از آنها، آسیب‌های اجتماعی را که ممکن است گریبان خانواده و فرزندان زندانیان را بگیرد، دور می‌کند.

او با بیان اینکه با حمایت‌های کمیته امداد، نبود سرپرست زندانی در بین اعضای خانواده کمتر احساس می‌شود، افزود: ارائه خدمات و مشاوره به فرزندان خانواده‌های زندانی و کمک به تحصیل آن‌ها از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است که نتایج بسیار مطلوبی به همراه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.