گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی در کردستان

فعله گری گفت: با برنامه ریزی برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی در سال جاری در کردستان جهش تولید محقق می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در شانزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی در مورد اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، اظهار داشت: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای جامعه بسیار مهم است که با محقق شدن اهداف گاز رسانی به صنایع می‌توان شاخص‌های زیست محیطی را ارتقاء بخشید.

‎او رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به ۲ هزار و ۳۸۶ صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG گازرسانی صورت گرفته است.

فعله گری خاطر نشان کرد: در ۳ سال گذشته ۱ هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی که مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد و براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، واحد‌هایی که از سوخت مایع استفاده می‌کردند، شناسایی شده که در مجموع سالانه مصرف کننده ۴۸ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند.

او یادآور شد: جمع کل واحد‌های گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۵۴۰ واحد صنعتی است که با اجرای ۳۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی صورت گرفته و گاز طبیعی سالانه به جای ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع، جایگزین شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: در شروع سال جدید و با تمام محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۱۶ واحد صنعتی گازدار شده اند.

فعله گری در پایان سخنانش اظهارداشت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله) در نام گذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی تصویب شده است که با تحقق این هدف گام‌های اساسی برای تحقق جهش تولید بر داشته می‌شود و سالانه در مصرف ۷ میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌گردد.

در ادامه این جلسه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مصوبه شورای اقتصاد و برنامه‌های آتی ارائه داده و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان داشتند.

در پایان این جلسه اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را جهت پیشبرد اهداف کارگروه گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را عنوان داشتند.

پلازم به ذکر است در سال ۹۸ تعداد ۲۱۱ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند و سالانه جایگزین ۸ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.