معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در تهیه طرح‌های توسعه شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه طرح‌های کاربردی تهیه شود و صرفاً اتکا به مسائل تئوریک ما را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، گفت: در تهیه طرح‌های توسعه شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه طرح‌های کاربردی تهیه شود و صرفاً اتکا به مسائل تئوریک ما را دچار مشکل می‌کند.

 رحمتی با اشاره به تفاوت ماهوی شهر‌ها از نظر کالبدی، طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، گفت: نباید نسخه یکسانی برای همه شهر‌ها نوشت و در تعیین نیاز‌های توسعه‌ای هر شهر نگاه و تصمیم‌های کلیشه‌ای داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرداری‌ها مسئول اصلی حفاظت از شهر هستند، افزود: شهرداری‌ها باید با استفاده از ابزار‌های لازم مانع ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شوند.

رحمتی با تاکید بر اهمیت ممانعت از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرها، گفت: حفظ باغات و توسعه فضای سبز نیز باید در تمامی تصمیم‌گیری‌های شهری مورد توجه مسئولان باشد.

او افزود: متأسفانه در طول سال گذشته، ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و غیراصولی به صورت فزاینده افزایش یافته که باید با جسارت در مقابل چنین اقدامات غلطی بایستیم.

در این جلسه طرح جامع توسعه و عمران شهر عجب‌شیر و پروژه بزرگراه شبستر-تبریز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.