دهمین اجلاس رشد، توسعه شهری و بافت تاریخی در حوزه اوراسیا، ۲۸ مرداد در تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان دهمین اجلاس رشد، توسعه شهری و بافت تاریخی در حوزه اوراسیابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اسحقی معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در صحن علنی شورا با ارائه گزارش از جلسه هماهنگی برگزاری دهمین اجلاس رشد، توسعه شهری و بافت تاریخی در حوزه اوراسیا در ۲۸ مرداد گفت: تبریز شهری تاریخی و پر قدمت به عنوان یکی از شهر‌هایی که جاده ابریشم از آن گذشته است به عنوان پایتخت این اجلاس جهانی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه آکادمیک و علمی، هدف توسعه تجربه و دانش کسب شده در شهر‌های آسیای مرکزی و شرقی در دهه اخیر است، گفت: از منظر سیاست گذاری، تشخیص مسیر درست برنامه ریزی برای آینده میراث تاریخی و رشد شهر‌ها در مناطق خاص که به سرعت در حال توسعه هستند، یک ضرورت است تا به مشکلات واقعی در حوزه‌ها پی برد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز افزود: ایده اصلی این کنفرانس به اشتراک گذاری مفهوم راه ها، ثبت ایده راهرو که از میان این مناطق عبور می‌کند و ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با توجه تنوع گسترده مناطق با فرهنگ متفاوت بر قوت شبکه و مشارکت میان شهر‌ها، است.

وی ادامه داد: این اجلاس به صورت ۱۲ روزه با مراسم افتتاحیه و اختتامیه برگزار خواهد شد و شامل بخش‌های مختلف از جمله کارگاه، اجلاس و سخنرانی است.

شایان ذکر است:این کنفراس از سال ۲۰۰۴ در کشور‌های مختلف برگزار شده است و تبریز ۲۸ مرداد میزبان این کنفرانس است.

 

انتهای پیام/ش

ثبت ایده راهرو برای ارتباطی جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.