معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا با مشارکت کشور‌های مختلف این حوزه در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی و سیاست‌گذاری این اجلاس، اظهار داشت گفت: اجلاس رشد و توسعه شهری اوراسیا تا پایان آگوست (شهریور) امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس، ایده رشد و توسعه شهری، حفاظت از بافت تاریخی شهر و بررسی مشکلات و مزایایی از جمله گردشگری، ترافیک و تاثیرگذاری آن‌ها در احیای بافت تاریخی شهر‌ها مطرح می‌شود.

رحمتی، بررسی فضا‌ها و کاربری بنا‌ها در بازآفرینی فضا‌های شهری را از دیگر محور‌های این اجلاس برشمرد و گفت: اجلاس در مرحله اول به صورت کنفرانس دانشجویی به مدت یک هفته به بررسی مسائل علمی شهری و بافت تاریخی می‌پردازد و در مرحله دوم با بررسی کلیه نظرات و یافته‌ها برگزار می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در حاشیه این اجلاس، نشست‌های تخصصی و مدیریتی با حضور مسئولان بین‌المللی و شهرداری‌های شهر‌های تاریخی حوزه اوراسیا تشکیل می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

اجلاس رشد و توسعه شهری اوراسیا در تبریز برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.