دهمین اجلاس توسعه شهری در حوزه اوراسیا در تبریز به کار خود پایان داد.

دهمین اجلاس توسعه شهری در حوزه اوراسیا در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اجلاس توسعه شهری پس از ۱۱ روز برگزاری کارگاه‌های تخصصی و جلسات دفاع از طرح‌ها و مقالات ارائه شده به دبیرخانه، خاتمه یافت.

در این اجلاس اساتید و پژوهشگران ۱۰ کشور جهان همراه با محققان داخلی در تبریز حضور داشتند.

ویچی میاکه رئیس شورای سیاست گذاری اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری در این اجلاس از تبریز به عنوان شهری بسیار فعال در زمینه برنامه ریزی شهری و ساخت و ساز یاد کرد و افزود: به خاطر وجود بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان می‌توان به این شهر عنوان «شهر بازاری» داد و از طرفی دیگر این بازار به تبریز وجهه‌ای بین المللی و شهرتی جهانی داده است.

او به قرار گرفتن تبریز در مسیر جاده ابریشم هم گریزی زد و گفت: لحاظ کردن موضوعات مربوط به جاده ابریشم در اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری، موجب شد این اجلاس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

رسول موسایی قائم مقام شهردار تبریز هم با تاکید بر حفظ بافت ارزشمند تاریخی این کلانشهر گفت: اهمیت نگهداری از این بافت، شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز را مصمم کرد تا میزبان اجلاس رشد و توسعه شهری در حوزه اورسیا با اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی باشیم.

او افزود: در ۷ روز گذشته شرکت کنندگان در اجلاس، بازدید‌های میدانی و تخصصی در تبریز داشته اند و نتایج آن‌ها در دو روز بررسی می‌شود.

او یادآور شد: تلاش می‌کنیم از تجارب میهمانان خارجی شرکت کننده در اجلاس برای حفظ بافت تاریخی شهر که امانت نسل آینده است استفاده کرده و در مدیریت شهری، توسعه شهری و توسعه متوازن شهر هم از تجارب آن‌ها بهره بگیریم.

در پایان این نشست؛ تفلیس پایتخت کشور گرجستان به عنوان میزبان اجلاس یازدهم در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

میزبانی اجلاس رشد و توسعه شهری در حوزه اورسیا با محوریت حفاظت از بافت‌های تاریخی با پیشنهاد شهرداری تبریز در سال ۲۰۱۷ به شهر تبریز واگذار شده بود.

انتهای پیام/

اجلاس توسعه شهری اوراسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.