مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار برای نخستین بار در سنندج خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،عبدالله گیتی‌ منش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به اینکه شهر سنندج بین کوه‌ها محصور شده و در صورت وقوع آلودگی هوا در این شهر میزان ماندگاری در آن بیشتر است،گفت: توزیع بنزین یورو چهار در راستای کاهش آلودگی هوای این شهر اقدام ضروری بود که در دستور کار قرار گرفت.

اوافزود: بنزین یورو چهار در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت سنندج توزیع می‌شود و به تدریج در دیگر شهر‌های استان هم اقدام به توزیع این نوع سوخت خواهیم کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان افزود: میزان گوگرد در بنزین یورو ۴ زیر ppm ۵۰ (واحد در میلیون) بوده در حالیکه این رقم در بنزین معمولی حدود ppm ۳۵۰ است و این یکی از مهمترین مزایای استفاده از این نوع سوخت است.

گیتی‌منش به دیگر مزایای بنزین یورو چهار اشاره کرد و گفت: میزان بنزن در بنزین یورو ۴ کمتر از ۰.۲ درصد و نسبت به بنزین معمولی بسیار کاهش یافته و میزان اکتان یورو ۰.۴ درصد نزدیک به بنزین سوپر و ppm ۹۱ است.

گفتنی است؛ هم اکنون ۸۰ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار