در بازدید مشترک فرماندار شهرستان اسکو و مدیر کل بنیاد مسکن و امور روستایی استانداری از روستا‌های هدف گردشگری بخش مرکزی اسکو مسائل و طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی این روستا‌ها بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،کرمی مدیر کل امور روستایی آذربایجان شرقی در این بازدید از پرداخت ۲۰۴ میلیارد تومان منابع نقدی به حساب دهیاری استان طی سال گذشته خبر داد و گفت:در راستای اجرای طرح های بازنگری روستاها و اجرای طرح های هادی این منابع مستقیم به حساب دهیاری های استان تزریق شده و امسال هم تا کنون ۲۵ میلیارد تومان منابع نقدی به حساب دهیاری های استان تزریق شده و پیش بینی می شود این منابع مثل سال قبل به حساب دهیاری ها دوباره واریز شود.

بابا پورمدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم از مقاوم سازی بیش از ۵۰ درصد مساکن روستایی استان خبر داد و گفت:از مجموع ۳۰۵ هزار واحد مسکونی استان ۱۵۲ هزار واحد تاکنون مقاوم سازی شده ودر شهرستان اسکو هم ۳۵۰۰ واحد معادل ۵۰ درصد واحد های فرسوده روستایی مقاوم سازی شده اند .

او روند اجرای طرح هادی در روستاهای استان را مطلوب ارزیابی نمود و گفت:تاکنون در ۸۱۹ روستا در سطح استان طرح هادی اجرا شده و در شهرستان اسکو هم افزون بر ۹۰ درصد از روستاهای شهرستان از نعمت طرح هادی برخوردار هستند .

او افزود:در بحث توسعه روستایی با توجه به اشباع ساخت و سازها در روستا ها نیاز به مکان های جدیدجهت ساخت و سازهای جدید احساس می شود .

رضی منش  فرماندار شهرستان اسکو هم از پیگیری طرح جامع روستای کندوان خبر داد و گفت :با تصویب این طرح خواهیم توانست موجبات درآمد زایی و توسعه ای این روستا را فراهم کنیم.

اوگفت:با مساعدت بنیاد مسکن و دفتر امور روستایی خواهیم توانست در روستاهای هدف گردشگری با بهره برداری از طرح های مصوب موجبات توسعه ای روستاها را فراهم کنیم.

اواحداث بازارچه محلی،جداره سازی روستا و طرح توسعه سرریز جمعیتی روستای کندوان را از جمله طرح های اولویت دار این روستا برشمرد و بر پیگیری آنها جهت اجرای کامل در مدت زمان تعیین شده تاکید کرد.

در این بازدید کلنگ عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره ورزشی تفریحی روستای کرد آباد در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و زیر بناء ۱۵۰۹ متر به زمین زده شد . این طرح جزو طرح های در آمد زای روستایی است که برای اجرای آن تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان توسط دفتر امور روستایی استانداری منابع مالی تزریق شده است .

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.