شهرستان میانه در ۱۶۵ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان سراب، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان‌های بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق و از سمت جنوب با استان زنجان هم‌مرز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حیدری کارشناس تاریخ درباره قدمت این شهرستان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید:پیشینه میانه به ده‌ها سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و بعضی نوشته‌ها سابقه تاریخی این منطقه را تا ۷۲۰ سال پیش از میلادتاریخی نیز نقل می‌کنند.


وی افزود:وجود کتیبه‌های آشوری و اورارتویی در بعضی مناطق آذربایجان و کشف آثار باستانی و مجسمه‌های سفالین در شهرستان میانه، قدمت تاریخی آن را به دوره‌های پیش از تشکیل دولت ماد می‌رساند.

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری میانه:


محمدرضا مشایخی فرماندارشهرستان ویژه میانه هم به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: قبل از فرار رسیدن عید نوروز ستاد خدمات سفر شهرستان تشکیل شده است و با فعال سازی کمیته‌های مختلف ذیل این ستاد و تفویض اختیارات به هریک از این کمیته‌ها تمهیدات ویژه‌ای هم برای اسکان و هم برای راهنمایی گردشگران در شهرستان میانه انجام شده است.


وی ابراز امیدواری کرد:گردشگرانی که از اقصی نقاط کشور به این شهر تاریخی سفر می‌کنند اقامت خوشی را در میانه داشته باشند.

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری میانه:


مرتضی آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مسجد سنگی ترک (در روستای قدیمی ترک، در ۲۹ کیلومتری شمال شرق میانه)، قبر امامزاده محمد (در روستای کندوان، واقع در ۳۵ کیلومتری شهر میانه)، قیز کورپوسی یا پل دختر (در ۲۰ کیلومتری شهر میانه بر روی رودخانه قزل‌اوزون)، قیز قالاسی یا قلعه دختر، قلعه نجفقلی خان، کاروانسرای جمال‌آباد (واقع در ۳۵ کیلومتری شهر میانه)، بقعه و مناره امامزاده اسماعیل را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان ذکر کرد.

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری میانه:


خانواده مهری زاده که از تهران به میانه سفر کرده اند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، می‌گویند:شهرستان میانه یک نوع ماهی دارد که با عنوان "ساچ بالیغی"معروف است که بسیار خوشمزه است و به کسانی که به میانه سفر می‌کنند توصیه می‌کنیم حتما این ماهی را امتحان کنند.
خانواده کاویانی هم که به این شهرستان سفر کرده اند برنج میانه را یکی از خوش عطر‌ترین و خوشمزه‌ترین برنج‌ها معرفی می‌کنند که می‌توان از آن به عنوان سوغات نیز استفاده کرد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری میانه:

 

انتهای پیام/

شهرستان میانه میزبان گردشگران نوروزی

 

برچسب ها: گردشگری ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.