فرماندار اسکو گفت : ۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی، نوروز امسال از روستای تاریخی کندوان اسکو بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمد زاده فرماندار اسکو در نشست کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اسکو با اعلام این خبر گفت: این ظرفیت، ضرورت افزایش و بهبود خدمات گردشگری در کندوان را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به بهبود قابل توجه خدمات بهداشتی روستای کندوان گفت: با این حال، گردشگران و مسافران در روز‌های اوج بازدید، تنها از ترافیک موجود در داخل محدوده روستا گلایه داشتند.

به گفته وی، هر چند در طول نوروز، ۱۴ هزار مترمربع پارکینگ رایگان در ۵۰۰ متری کندوان در نظر گرفته شده بود، اما گردشگران، خودرو‌های خود را در داخل روستا پارک کرده و در ایجاد ترافیک سهم داشتند که در هر حال این موضوع در دست بررسی است تا در آینده، مشکل ترافیک در کندوان حل شود.

فرماندار اسکو در همین خصوص از عوامل اجرایی و اعضای ستاد تسهیلات سفر شهرستان خواست، هر چه سریع‌تر نسبت به افزایش فضای پارکینگ با استفاده از فضا‌های بلااستفاده در محدوده روستای تاریخی کندوان اقدام کنند.

کندوان یکی از روستا‌های استان آذربایجان شرقی در شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی ۷ هزار ساله برخوردار است.

این روستای تاریخی و باستانی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و به علت شکل خانه‌های آن که به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 

انتهای پیام/ش

۴۰ هزار گردشگر از روستای کندوان بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.