سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ابلاغ دستور العمل اجرا‌های صحنه‌ای موسیقی در شرایط کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالحسن حیدری سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اعلام آغاز فعالیت‌های هنری از ابتدای تیرماه، افزود: فروش بلیت در سایت‌های بلیط فروشی حداکثر تا ۵۰ درصد ظرفیت سالن انجام شود.

حیدری عنوان کرد: سایت‌های بلیت فروشی به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بر مبنای آن به ازای هر خرید (فردی یا گروهی) و رزرو صندلی، حداکثر دو صندلی از چپ و راست امکان فروش بلیت نداشته باشد و مسئله فاصله‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: ضدعفونی سالن اجرای صحنه‌ای، یک بار در روز، استفاده از دستگاه تب سنج در ورودی سالن‌ها، استقرار اورژانس یا کارشناس بهداشت در سالن‌ها، استفاده از ماسک و دستکش توسط کارکنان و انتظامات سالن و درج الزام همراه داشتن ماسک و دستکش حین ورود به سالن‌های اجرا‌های صحنه‌ای روی بلیت‌های خریداران از موارد مهم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شمار می‌رود.

او افزود: الزام به رعایت فاصله زمانی دو ساعت بین هر اجرای صحنه‌ای برای سهولت در خروج مخاطبان سانس قبلی و ورود مخاطبان سانس بعدی، جلوگیری از ورود افراد متفرقه در پشت صحنه و گروه هنری (نوازندگان) در ساعاتی که قبل از شروع اجرای صحنه‌ای مشغول تمرین و تست صدا هستند باید از ماسک استفاده کنند.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: انجام خط گذاری در ورودی‌ سالن‌های اجرای صحنه‌ای برای رعایت فاصله‌ی اجتماعی، تنظیم صدا (ساند چک) حداقل دو ساعت قبل از شروع برنامه به پایان رسیده باشد ،جلوگیری از تراکم حضور مخاطبان در لابی سالن‌ها و رعایت دستورالعمل‌های مصوب وزارت بهداشت در بوفه‌های پذیرایی سالن‌های اجرای صحنه‌ای از دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.