معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون در این چارچوب یک میلیون و ۹۵ هزار و ۱۰۹ راس دام سبک و سنگین زنده در خراسان رضوی مشمول اجرای این طرح و نصب پلاک شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا اشکانی‌فر  معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون در قالب طرح ملی پلاک‌گذاری دام ها ۱۴.۵ درصد از کل جمعیت دامی سبک و سنگین این استان پلاکدار و هویت‌بخشی شده‌اند.

او با بیان اینکه کل جمعیت دامی موجود در خراسان رضوی را هفت میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۷۰ راس است، افزود: هفت میلیون و ۲۷۷ هزار و ۵۱ راس از این جمعیت را "دام‌های سبک" و ۳۱۸ هزار و ۶۱۹ راس را "دام‌های سنگین" تشکیل می‌دهند.

معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرح ملی پلاک‌گذاری دام پیرو مصوبه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران از اسفند ماه پارسال در سطح کشور آغاز شده است.

 اشکانی‌فر  بیان کرد: تاکنون در این چارچوب یک میلیون و ۹۵ هزار و ۱۰۹ راس دام سبک و سنگین زنده در خراسان رضوی مشومل اجرای این طرح و نصب پلاک شده‌اند.

او تصریح کرد: ۱۲۳ هزار و ۷۸۸ راس دام از مجموع دام‌های پلاک‌گذاری و هویت‌بخشی شده در این استان را "دام‌های سنگین" تشکیل می‌دهند.

معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: این تعداد دام سنگین پلاک‌گذاری در خراسان رضوی شامل ۱۲۳ هزار و ۳۵۹ راس گاو، ۴۱۹ نفر شتر و ۱۰ راس گاومیش است.

اشکانی‌فر شمار "دام‌های سبک" پلاک‌گذاری شده در این استان را نیز ۹۷۱ هزار و ۳۲۱ راس اعلام و باظهار کرد: این تعداد شامل ۹۱۵ هزار و ۲۲۳ راس گوسفند و ۵۶ هزار و ۹۸ راس بز است.

او تصریح کرد: خراسان رضوی تاکنون در اجرای طرح ملی پلاک‌گذاری دام در کشور جزو سه استان پیشرو قرار دارد.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار