مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار گفت: تاکنون با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام ۳۸ درصد از مجموع دام‌های موجود در این شهرستان دارای هویت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کیوان کوشکی مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به پلاک‌گذاری ۳۸ درصد جمعیت دامی موجود در این شهرستان، گفت: به این ترتیب سبزوار رتبه نخست اجرای طرح پلاک‌گذاری دام را در خراسان رضوی کسب کرده است.

او مجموع جمعیت دام‌های سبک و سنگین را در سبزوار ۳۳۰ هزار راس دانست و افزود: تاکنون با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام ۳۸ درصد از مجموع دام‌های موجود در این شهرستان دارای هویت شدند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: ممانعت از قاچاق و جابه‌جایی غیرقانوی دام‌ها یکی از اهداف مهم طرح پلاک‌گذاری دام در خراسان رضوی است.

کوشکی بیان کرد: بر این اساس همه دامداران ملزم هستند با مشارکت در این طرح، نسبت به پلاک‌گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

او تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح پلاک‌گذاری دام اقدام لازم برای بیمه نمودن دام‌ها نیز صورت می‌گیرد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به لزوم اقدام دامداران برای بیمه نمودن دام‌ها، تاکید کرد: پوشش بهنگام بیمه‌ای دام‌ها کمک بزرگی به دامپروران برای جبران تلفات احتمالی دامی آن‌ها محسوب می‌شود.

کوشکی اظهار کرد: دامداران برای پلاک‌گذاری و بیمه نمودن دام‌ها خود می‌توانند به کارگزاریی‌ها و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی و دامی در سطح شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار