مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: از خرداد سال قبل تا کنون ۱۴۹ هزار و ۳۰۰ رأس دام سبک و هفت هزار و ۳۴۴ رأس دام سنگین در این شهرستان پلاک‌گذاری شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد کنعانی  مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: هویت بخشی و پلاک‌گذاری یکی از اقدامات مهم در زمینه ساماندهی دام سبک و سنگین محسوب می‌شود که از خرداد سال قبل تا کنون ۱۴۹ هزار و ۳۰۰ رأس دام سبک و هفت هزار و ۳۴۴ رأس دام سنگین در این شهرستان پلاک‌گذاری شده‌اند.

او افزود: ۵۱ هزار و ۲۶۱ رأس دام سبک نیز بیمه شده‌اند و از این پس تردد دام بدون پلاک و بیمه ممنوع بوده و سازمان دامپزشکی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان ادامه داد: ۵۷ هزار رأس دام سبک در این شهرستان شناسایی‌شده است که میزان گوشت تولیدی آن‌ها در سال سه هزار و ۸۵۹ تن است و قوچان را به یکی از چهار شهر قطب تولیدی گوشت قرمز و دام سبک در استان تبدیل کرده است.

کنعانی تعداد دام سنگین در این شهرستان را هفت هزار و ۳۴۴ رأس و گوشت تولیدی آن‌ها را ۷۲۰ تن در سال دانست و بیان کرد: میزان گوشت مرغ تولیدی نیز در سال دو هزار و ۱۶۶ تن و تخم‌مرغ ۱۴ هزار و ۴۸۷ تن بوده است.

او تصریح کرد: اصلاح نژاد و برگزاری رده‌های مختلف درزمینه پرورش دام از مهم‌ترین محور‌های فعالیتی در این حوزه است و دو مجتمع دامپروری بهار خبوشان و شفیع با ظرفیت‌های ۱۳۰ و ۳۷ واحد در حوزه پرورش دام سبک مشغول به فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان تاکید کرد: فاز ۲ گاو داری مجتمع بهار خبوشان نیز با ۱۰ واحد فعال‌شده که سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای شبکه برق این مجتمع هزینه و امسال نیز همین میزان اعتبار برای توسعه شبکه برق‌رسانی هزینه خواهد شد.

قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.