واشنگتن در واکنش به اقدام کره شمالی مبنی بر منفجر کردن دفتر ارتباطات بین ۲ کره اعلام کرد که پیونگ‌یانگ از دست‌زدن به اقدامات غیرسازنده خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پیونگ‌یانگ از دست‌زدن به اقدامات غیرسازنده خودداری کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: «آمریکا به طور کامل از تلاش‌های کره جنوبی در قبال روابط میان ۲ کره حمایت می‌کند و از کره شمالی می‌خواهد تا از دست‌زدن به اقدامات غیرسازنده بیشتر خودداری کند.»

ساعاتی پیش نیز یکی از مقامات دفتر ترامپ در این باره گفت: «ما متوجه شدیم کره شمالی دفتر ارتباطات دو کره را منفجر کرده، بنابراین اعلام می‌کنیم همکاری خودمان را با سئول نزدیکتر خواهیم کرد.»

این اظهارات مقامات آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی پیش از این به آمریکا درباره هرگونه مداخله در روابط میان سئول و پیونگ‌یانگ هشدار داده است.

خبرگزاری یونهاپ صبح امروز سه‌شنبه از وقوع انفجار در منطقه غیرنظامی در مرز بین دو کره خبر داد. این انفجار در نزدیکی مجتمع صنعتی شهر کائسونگ (Kaesong) در نزدیکی مرز کره شمالی روی داده است.

کره شمالی سه شنبه دفتر ارتباطی با کره جنوبی را در شهر کائسونگ منفجر کرد. کائسونگ شهری در خاک کره شمالی و در نزدیکی مرز دو کره است.

پیونگ‌یانگ ضمن تائید انفجار دفتر ارتباطات دو کره، رسما اعلام کرد تمامی روابط دیپلماتیک خود را با سئول قطع کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هفته گذشته از بستن کانال‌های ارتباطی سیاسی و نظامی خود با «دشمن» یعنی کره جنوبی خبر داده بود.


بیشتر بخوانید


کره شمالی در روز‌های گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود در صورت عدم جلوگیری از پخش بیانیه‌ها علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول را خواهد بست.

همچنین پیش‌تر ارتش کره شمالی طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود برای اعزام نظامیان خود به مناطق مرزی غیرنظامی این کشور با کره جنوبی و هرگونه تصمیم دولت این کشور درباره اقدامات خارجی آماده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار