مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: پارسال حدود ۹۰۰ روستا در این استان به کمک ۲ اپراتور ایرانسل و همراه اول به اینترنت فور جی (۴ G) و تری جی (۳ G) متصل شدند.

نیک‌محمد بلوچ‌زهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سیستان و بلوچستان سه هزار و ۴۴۲ روستا بالای ۲۰ خانوار دارد که با این اقدامات پارسال ۲۶ درصد این روستا‌ها به شبکه ملی متصل شدند.

او گفت: در چند روز گذشته اپراتور ایرانسل در کشور هزار و ۳۴ روستا را با ساخت ۳۱۲ سایت به شبکه ملی اطلاعات وصل کرده که از این تعداد ۱۲۸ روستا در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان افزود: این تعداد روستا با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی شرکت ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او بیان کرد: ۲۸ اردیبهشت نیز با حضور معاون اول رییس جمهوری پروژه‌های مربوط به همراه اول در کشور افتتاح شد و هزار و ۵۰۰ روستا به شبکه ملی وصل شدند که از این تعداد ۶۸۰ روستا در این استان قرار داشت.

بلوچ‌زهی ادامه داد: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته برای این پروژه ۴۹ میلیارد تومان بوده است.

او  با اشاره به استقرار اپراتور کوه نور در سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۷۰ روستای مرزی و دور دست ۳۰ تا ۴۰ خانواری استان به کمک این اپراتور و از محل منابع وزارت ارتباطات به شبکه تارتباطی دسترسی پیدا کرده اند و دسترسی به شبکه به کمک سیم کارت‌های هر ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل با برقراری رومینگ مقدور است که هزینه زیادی نیز ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وجود پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر هوایی موجب شده تا عده‌ای افراد مغرض هر از گاهی اقدام به قطع آن و ایجاد اختلال در سامانه ارتباطی کنند که برای رفع این معضل پروژه دیگری از سال گذشته به اجرا در آمده و در مرحله نخست ۳۷۶ کیلومتر فیبر زمینی در حال اجراست.

بلوچ‌زهی اظهارداشت: اجرای پروژه فیبرزمینی سال گذشته از منابع سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سیستان و بلوچستان مصوب شد که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و در جهت پایدار ساختن ارتباطات شهرستان‌های تازه تاسیس نیز نقش مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.