رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان طی سال گذشته بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شد.

تولید بیش از ۳۰۰ تن گیاهان دارویی در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان جزء پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است و در این خصوص کشت گیاهان کم آب توسعه می‌یابد و تاکنون هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت را تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و آب و خاک در مناطق مختلف اعلام کرد و افزود: گیاهان دارویی جزو گیاهان کم توقع و کم آب بر است و در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب رشد می‌کنند.

تاراسی با بیان اینکه در زنجان کشت گیاهان دارویی رشد خوبی داشته و تا پایان سال گذشته توسعه ۵۵۰ هکتار گیاهان دارویی را داشتیم، تاکید کرد: از این میزان ۱۸۵ هکتار مربوط به کشت گل محمدی بوده است.

او ابراز کرد: در استان زنجان طی سال گذشته بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، به محصول مهم و پر سود گل محمدی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی استان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می‌دهد و استقبال مردم هم بسیار مطلوب است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.