وزارت خارجه عراق به نخستین جلسه مذاکرات میان این کشور با آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه خبری ناس، وزارت خارجه عراق امروز جمعه به نخستین جلسه از گفتگو‌های کشورش با آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد این مذاکرات راه را برای برگزاری جلساتی دیگر به شکل مستقیم در آینده فراهم می‌کند.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی گفت: تیم مذاکره کننده عراقی به ریاست «عبدالکریم هاشم» قائم مقام ارشد، نخستین جلسه گفت‌وگوی راهبردی را از طریق ویدئو کنفرانس با تیم مذاکره کننده آمریکایی براساس توافقنامه راهبردی امضا شده بین دو کشور در سال ۲۰۰۸ میلادی برگزار کرد.

وی افزود: در اولین جلسه گفت‌وگوی راهبردی بین عراق و آمریکا، روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

الصحاف گفت: دو تیم مذاکره کننده بر تلاش خود به منظور تحکیم روابط در سایه دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی تاکید کردند.

وی همچنین گفت: این جلسه، سرآغازی برای جلسات دیگر به منظور انجام مذاکرات راهبردی بوده و امید است جلسه آتی به شکل مستقیم در واشنگتن و به هنگام فراهم شدن شرایطی مناسب برگزار شود.

خبرگزاری دولتی عراق و وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کردند واشنگتن و بغداد در بیانیه‌ای مشترک، تعهد خود را نسبت به خروج نظامیان آمریکایی از عراق اعلام کرده اند.

خبرگزاری دولتی عراق از قول مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد: «عراق و آمریکا بر تعهد به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تاکید کردند. در گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکا به رسمیت شناخته شده است.»

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا به کاهش نیرو‌های خود در عراق ادامه خواهد داد و درباره وضعیت نیرو‌های باقی‌مانده با دولت عراق گفتگو خواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار