فرماندار شهرستان اسکو،گفت:پیش شرط رسیدن به توسعه پایدار توجه جدی به مسائل اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رضی منش فرماندار شهرستان اسکو  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسکو در سال ۹۹ با دستور کار بررسی آخرین وضعیت شهر جدید سهند در شیوع مواد مخدر گفت:
پیش شرط رسیدن به توسعه پایدار توجه جدی به مسائل اجتماعی و فرهنگی است ورسیدن به توسعه متوازن بدون برنامه امکان پذیر نیست.

او افزود:داده‌های آماری مشخص و قابل استنادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شهر سهند نداریم وعدم اطلاعات دقیق و قابل استناد امکان برنامه ریزی و مداخله هدفمند در این شهر را به شدت سخت نموده است

او گفت:توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه ها، باید اولین اولویت شهر جدید سهند باشد.

او افزود مسائل و مباحث اجتماعی بسیار پیچیده و درهم تنیده است وبسیاری از آسیب‌های اجتماعی، نابسامانی‌های خانوادگی و فردی ریشه در اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر دارد.

فرماندار اسکو تاکید کرد:ریشه ۵۵ درصد طلاق ها، ۶۵ درصد همسر آزاری ها، ۳۰ درصد کودک آزاری ها، ۲۵ درصد قتل‌ها و عامل مستقیم و غیر مستقیم ۷۰ درصد زندانیان در اعتیاد به مواد مخدر است.

او به صراحت گفت: زمان پرده پوشی و انکار آسیب‌های اجتماعی به سر رسیده وکم رنگ کردن مصادیق آسیب‌های اجتماعی راه حل مناسبی برای کنترل و برخورد با آن نیست

رضی منش به آمار بالای ناهنجاری‌های اجتماعی در سهند اشاره کرد و گفت:قریب به ۷۵.۲۸ درصد پرونده‌های اورژانس اجتماعی شهرستان مربوط به شهر سهند است.

او ادامه داد:بر اساس تحلیل آمار اورژانس اجتماعی در سال ۹۸ خشونت در انواع مصادیق آن در صدر آسیب‌های اجتماعی شهر سهند است وبا تنوع آسیب‌های اجتماعی در شهر سهند مواجه هستیم. فرماندار اسکو گفت:بر اساس تحلیل از داده‌های آماری اورژانس اجتماعی نقش اعتیاد در آسیب‌های اجتماعی شهرستان حدود ۳۵ درصد است. وی بر ضرورت تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد هم اشاره کرد و گفت:نیازمند تدوین سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهر جدید سهند هستیم و این شهر باید کانون توجه مدیران استان در حوزه مباحث اجتماعی و فرهنگی باشد.

او گفت:اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر همچنان رویکرد غالب شورای هماهنگی شهرستان است وفرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اجرای برنامه‌های آموزشی متنوع در مدارس، دانشگاه ها، کارخانجات و برگزاری همایش‌های پیشگیری از اعتیاد با جدیت دنبال می‌شود.
فرماندار اسکو گفت درسال ۹۸ بیش از ۳ هزار ساعت کلاس آموزشی و جلسه در شهر سهند برنامه‌های آموزشی با عناوین مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، نوجوان سالم، خود مراقبتی، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از خودکشی برگزار شده است که نشان از عزم دستگاه‌های متولی در امر پیشگری از این آسیب خانمان سوز است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.