تفاهم‌نامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین و ناکارآمد تبریز امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این تفاهم‌نامه بین وزارت کشور، استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز و با هدف اجرای برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین و ناکارآمد شهر تبریز منعقد شد.

محمدرضا پورمحمدی در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه، ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و ناکارآمد شهری در استان را یکی از ضروریت‌های کنونی کلانشهر تبریز دانست و گفت: ساماندهی این محلات نقش بسیار مهمی در رفع سایر معضلات اجتماعی دارد.

او ادامه داد: در کنار ساخت و ساز مناسب و ایمن و توسعه کالبدی برای همشهری‌های ساکن در این مناطق، باید برای ارتقای فرهنگی و آموزشی نیز برنامه ویژه‌ای داشته باشیم و بدون توجه به این موضوع، نمی‌توان انتظار رفع معضلات اجتماعی را داشت.

رضا محبوبی معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی درآذربایجان شرقی در حال انجام است و به عنوان مثال، عملکرد چهار دفتر تسهیل‌گری در شهر تبریز می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر دفاتر تسهیل‌گری فعال در کشور باشد.

اوموضوع ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کشور را یکی از اساسی‌ترین چالش‌های اجتماعی در جامعه دانست و عنوان کرد: جلسات متعددی با حضور شخص رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ساماندهی معضلات اجتماعی برگزار شده و ایشان خواستار اهتمام جدی مسئولان در این زمینه هستند.

محبوبی از فعالیت ۱۴۰ موسسه و دفتر تسهیل‌گری در کشور خبر داد و ادامه داد: این مراکز، ۲۲۰ محله حاشیه‌نشین و در معرض آسیب را با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.