دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی گفت: اعضای خانواده زندانیان جرایم غیرعمد بیش از خود زندانی در معرض آسیب‌های اجتماعی و البته اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی جشن گلریزان غیرحضوری در استان، افزود: موارد زیادی داریم که آسیب‌های وارده به خانواده زندانیان جرایم غیرعمد بسیار فراتر و وسیع‌تر از آسیب به خود زندانی است که برای از بین بردن این مشکلات باید نسبت به آزادسازی این زندانیان همت و بسیج عمومی در جامعه به وجود آید.

او بر برگزاری باشکوه جشن گلریزان امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری است تاکید و از خیرین و نیکوکاران آذربایجان شرقی دعوت کرد تا همچون سال‌های گذشته با خیر و احسان خود زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کنند.

محبوب علیلو با بیان اینکه عملکرد جمعیت‌های خیریه آذربایجان به خصوص شهر تبریز طی سالیان متمادی درخشان بوده و مایه عزت و افتخار برای هر آذربایجانی است، حضور پررونق این جمعیت‌ها در جشن گلریزان را خواستار شد.

او ضمن قدردانی از هیات امنای ستاد دیه و خیرین آذربایجان شرقی در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و کاهش جمعیت کیفری، یکی از رویکرد‌ها و سیاست‌های مهم قوه قضائیه را تلاش برای کاهش جمیعت کیفری اعلام کرد.

محبوب علیلو زندانیان جرایم غیرعمد را جزو زندانیانی دانست که محتاج کمک و مساعدت مالی آحاد مردم هستند.

او اعلام کرد: هم اکنون ۵۴ درصد زندانیان آذربایجان شرقی به دلیل شیوع ویروس کرونا در مرخصی به سر می‌برند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.