رحیمی گفت: برای ایجاد بستر‌های سرمایه گذار‌ی، قوانین دست و پا گیر حذف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس بعد از ظهر پنج‌شنبه ۲۲ خرداد در شورای اداری فارس که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه باید قوانین دست و پا گیر حذف، و شرایط برای ایجاد بستر‌های سرمایه گذار‌ی فراهم شود، خواستار تسریع در رسیدگی به موضوعات مربوط به واحد‌های تولیدی شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات پیش روی فارس، افزود: امروز تنگنا‌های اقتصادی فشار‌های زیادی به مردم وارد و آن‌ها را برای اجاره واحد مسکونی با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید فضای لازم در سطح کشور، بین‌المللی و استان برای جهش تولید فراهم شود تا تولید به شدت افزایش یابد، اضافه کرد: باید بازار خارجی کالا‌های ما را بپذیرد که البته این مهم نیازمند چارچوب عقلایی و منطقی در اقتصاد کشور است و باید تدبیر لازم در این رابطه اتخاذ شود.

رحیمی ادامه داد: سال ۹۸ بحرانی‌ترین سالی بود که استان فارس سپری کرد که به عنوان نمونه می‌توان به سیل و ناآرامی‌ها اشاره کرد، اما سعی شد که با هماهنگی‌ها از این مسائل به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

او به تقسمات سیاسی استان فارس و التهاب گذشته هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص طرح امنیتی در شورای تامین آماده شد و با وجود ایجاد هفت شهرستان جدید در استان فارس، اقدامات، پیش‌بینی و پیشگیری‌ها با آرامش انجام و هیچ تنش امنیتی در بر نداشت.

استاندار فارس به موضوع کرونا و چگونگی مدیریت آن در استان فارس هم اشاره و تصریح کرد: ۱۵ روز قبل از شیوع این بیماری اقدامات لازم را انجام دادیم و با اجرای تصمیمات پیشگیرانه، فارس مورد تشویق کشور قرار گرفت.

رحیمی همچنین صدور مجوز‌های بدون نام، ایجاد بستر‌های لازم زیرساختی برای توسعه استان از منابع مختلف، تدوین سند پیشران توسعه استان و تعریف ۲۳ پروژه برای فارس را از دیگر اقدامات انجام شده در استان فارس دانست و ادامه داد: طی این مدت صنایعی که فعال نبودند شناسایی و تعدادی از کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل به کار برگشت و تعداد قابل توجهی صنایع جدید نیز تاسیس شد که به عنوان نمونه می‌توان به راه‌اندازی سه کارخانه فولاد در استان اشاره کرد.

او، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر برای توسعه استان فارس عنوان کرد.

استاندار فارس با اشاره به هفت شهرستان تازه تاسیس استان فارس خواستار تامین امکانات برای این شهرستان‌ها، تامین ساختمان پزشکی قانونی، ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار