استاندار کردستان گفت: جوانان باید با کسب مهارت‌های فنی و تخصصی به عنوان کارآفرین وارد بازار کار شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: باید با تحلیل نتایج تحقیق و پژوهش صورت گرفته در حوزه جوانان استان نیاز‌های آن‌ها بیشتر ارزیابی شود و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات جوانان ارائه شود.

او افزود: در این راستا بایستی بر حسب شرایط در هر شهرستان برنامه‌های ویژه تدوین و برای بهبود و ساماندهی امور جوانان اقدامات مقتضی صورت گیرد.

مرادنیا ادامه داد: نکته اساسی که متاسفانه در حال حاضر در جامعه القا شده این مطلب است که دولت تنها متولی ایجاد اشتغال در استان است در حالی که این امر واقعیت ندارد و در همه جوامع در حال توسعه مردم و بخش خصوصی و دولت در کنار هم فرصت‌های اشتغال را ایجاد می‌کنند.

او با بیان این مطلب که دولت نقش حمایتی در زمینه ایجاد اشتغال دارد و در حقیقت در جامعه توسعه یافته با همکاری همه عوامل اشتغال پایدارمحقق می‌شود.

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر این نکته که اوقات فراغت جوانان باید به صورت اصولی و کارشناسی دقیق مورد توجه قرار گیرد، در ادامه گفت: خانواده‌ها باید علاوه بر تلاش برای پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان بایستی به فکر توانمندسازی و کارآفرین شدن آن‌ها باشند و با آموزش‌های لازم فرزندانشان را برای ایفای مسئولیت پذیری بیشتر در آینده کشور آماده کنند.

او همچنین ایجاد روحیه شور و نشاط در جامعه را ضروری برشمرد و ابراز داشت: جوانان باید با درک واقعیت جامعه و نیاز‌های خود به سمت اوقات فراغت سالم و مناسب بروند و با داشتن روحیه کارآفرینی در جامعه بیشترمسئولیت پذیر باشند.

مرادنیا در ادامه خواستار شرکت جوانان در دوره‌های مهارت مراکزآموزشی از جمله فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد اشتغال پایدار در استان شد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان ما امروزه فاقد مهارت فنی لازم برای ورود به بازار کار هستند و تنها مدرک دانشگاهی دارند وما باید آن‌ها را به سمت آموزش‌های مهارتی ترغیب کرده و از این طریق وارد بازار کار بخش خصوصی کنیم.

مرادنیا خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز گفت: در حقیقت ایجاد فرصت‌های اشتغال تنها وظیفه ورزش وجوانان نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی متولی کسب و کار باید در حوزه کار خود بیشتر نقش آفرینی کنند و عملکرد آن‌ها در این زمینه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

او همچنین از دستگاه‌های اجرایی متولی امور فرهنگی نیز خواست تا با برنامه ریزی لازم شرایط را برای بهبود وضعیت فرهنگی جوانان بخصوص در رابطه با بحث اوقات فراغت جوانان فراهم کنند.

استاندار کردستان به توسعه فضای ورزشی استان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در بحث ورزش نیزدر چند سال اخیراقدامات خوبی صورت گرفته بطوریکه در بخش توسعه سرانه فضای ورزشی جایگاه استان از رتبه ۲۹ کشور به جایگاه ۱۳ ارتقا یافته که این نشان از اقدامات مهم صورت گرفته در این بخش است.

مرادنیا اظهار داشت: در سال گذشته نیز تعداد ۱۲۰ طرح ورزشی و فرهنگی درسطح استان به بهره برداری رسیده که این امر نشان از اهتمام دولت برای توجه بیشتر به امر ورزش و جوانان است.

او در ادامه بر لزوم توجه به زیرساخت‌های ورزشی و اوقات فراغت در مناطق حاشیه شهری در استان تاکید کرد و گفت: با توجه وضعیت معیشتی ضعیف مردم در این مناطق باید امکانات ورزشی و رفاهی به صورت رایگان در اختیار جوانان و خانواده‌ها قرار گیرد.

مرادنیا تصریح کرد: در بحث واگذاری فضا‌های ورزشی به بخش خصوصی نیز باید دقت شود تا تایم‌های رایگان در اختیار جوانان و خانواده‌های کم بضاعت به ویژه در مناطق حاشیه شهر‌ها قرار گیرد.

استاندار کردستان در پایان تشکیل دوره‌های مهارت آموزی و تقویت مباحث اجتماعی در مناطق حاشیه شهر‌ها را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اذعان داشت: باید در مناطق حاشیه به تحلیل و بررسی آسیب‌های اجتماعی پرداخت و راهکار‌های کاهش آن‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.