معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان گفت: میزان سهمیه اعتبارات اشتغال فراگیر کردستان ۶۴۲ میلیارد تومان و طرح توسعه پایدار روستایی هم ۲۶۰ میلیارد تومان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین فیروزی، شامگاه دوشنبه (۲۰ فروردین) در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد،گفت:میزان سهمیه اعتبارات اشتغال فراگیر کردستان ۶۴۲ میلیارد تومان و طرح توسعه پایدار روستایی هم ۲۶۰ میلیارد تومان که باید تا دو ماه دیگر این مبالغ را جذب کنیم.
 
وی افزود: بانک‌ها تا سقف سهمیه ذکر شده می‌توانند طرح‌ها را پذیرش کنند و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد، تنها پرداخت تسهیلات در گرو تخصیص اعتبارات خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد طرح‌های اشتغال توسعه پایدار روستایی مربوط به بخش کشاورزی، بیان کرد: ۱۰ درصد این اعتبارات به طرح‌های بخش صنعت و ۱۰ درصد هم گردشگری پرداخت می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان ادامه داد: عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات طرح‌های مذکور به غیر از بانک ملت که پرداختی بیشتری داشته است، با متوسط کشوری فاصله‌ای ندارند.
 
فیروزی به علت موفقیت بانک ملت در استان اشاره کرد و گفت: مدیر این بانک خود شخصا تسهیلات به متقاضیان را رصد و از واحد‌ها بازدید می‌کرد و این اقدام منجر به تسهیل در پرداخت‌ها شده و پیشنهاد می‌شود این روش را سایر مدیران بانک‌ها هم بکار گیرند.
وی با اشاره به اینکه مسئله بیکاری استان قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست، گفت: میانگین بیکاری استان در ۹ ماهه اول سال ۹۶ تغییر محسوسی نسبت سال ماقبل آن نداشته است.
وی با بیان اینکه منشا آمار بیکاری در کشور ما مرکز آمار است و این مرکز مرجع مورد قبول است، گفت: ۱۲.۱ درصد میانگین بیکاری کشور بوده و در کردستان هم همین میزان بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان ادامه داد: اگر آمار فصل به فصل بیکاری در استان را نظر بگیریم در فصل‌های پاییز و زمستان میزان بیکاری ما افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م

45  درصد طرح‌های اشتغال پایدار روستایی درکردستان مربوط به بخش کشاورزی است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.