رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: برداشت محصول زراعی گندم و جو از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع شهرستان لنده به صورت دستی، مکانیزه و نیمه مکانیزه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت همتی نژاد رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می شود شانزده هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

حکمت همتی نژاد با توجه به بارش‌های بسیار خوب امسال افزود: عملکرد قابل قبولی در برداشت محصولات کشاورزی داشته ایم.

او بیان کرد: برداشت گندم و جو در گرمای طاقت فرسای شهرستان لنده به صورت دستی کاری سخت و مشقت آفرین می‌باشد که با ورود دستگاه‌های مختلف برداشت نظیر کمباین و کته بر این مشکل تا حدود زیادی حل شده است، ولی به دلیل افت زیاد برخی مردم نیز همانند شیوه‌های سنتی با جمع کردن محصول در یک نقطه به وسیله تراکتور اقدام به جداسازی محصول و کاه می‌کنند.

همتی گفت: کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را از طریق تعاونی روستایی و اداره غله در شهرستان کهگیلویه به سیلو‌های در نظر گرفته شده تحویل دهند.

شهرستان لنده دارای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی است که از این رقم در بیش از ۵۰۰۰ هکتار گندم و ۱۵۰۰ هکتار جو به شیوه سنتی و مکانیزه کشت می‌شود.

لنده دارای بیش از ۲۲ هزارنفر جمعیت است که شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.