به منظور عرضه کالای با کیفیت و قیمت مناسب باید دست واسطه گران و دلالان از نمایشگاهها قطع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد تنظیم بازار این استان با بیان اینکه به منظور تعدیل قیمت‌ها در بازار نمایشگاه بهاره نیز در شهر‌های استان دایر می‌شود گفت: عرضه کالای با کیفیت و با قیمت مناسب هدف مهم این نمایشگاه‌ها است.
 
صمیمی دوست افزود: تشدید نظارت‌ها و برخود تعزیراتی با متخلفان به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
 
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان نیز گفت: تمهیدات لازم برای جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری در دستور کار اتحادیه مرغداران و جهادکشاورزی است.
 
حسین پور افزود: مرغ گرم برای روز‌های پایانی سال و نوروز تامین می‌شود.
 
او همچنین به ضرورت هماهنگی با این سازمان برای ایجاد شعب جدید فروشگاه‌های زنجیره ایی اشاره کرد ادامه داد: لازم است نمایندگی‌های موجود برای ایجاد شعب، فرایند مورد نیاز را طی کنند.
 
حسین پور با اشاره به طرح پویش بدون قیمت نخرید، از مردم خواست کالا‌هایی که قیمت آن‌ها درج نشده اند را خریداری نکنند.
 
او همچنین از حدود ۳۰ هزار صنف استان خواست قیمت کالا‌ها را درج کنند تا مشمول جریمه نشوند.
 
اما بررسی وضعیت نمایشگاه‌های استان دیگر دستور کار این نشست بود که رئیس اتاق اصناف استان با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ها
در سطح استان گفت: تبلیغات در این نمایشگاه‌ها واقعی نیست وقتی نمایشگاهی تحت عنوان عرضه کالا برپا می‌شود باید از تولید به مصرف باشد تا دست واسطه‌گر‌ها قطع شود.
 
علی ارشدی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی گروهی از افراد دوره گرد و دلال به برگزاری نمایشگاه‌ها اقدام می‌کنند این در حالی است که این گروه هیچ کار تولیدی را انجام نمی‌دهند.
 
او گفت: به این شکل از یک طرف خدمات به شهروندان ارائه نمی‌شود و از طرف دیگر شاهد قیمت بالای محصولات عرضه شده در نمایشگاه‌ها نسبت به سطح بازار هستیم.
 
ارشدی افزود: در نمایشگاهی که چند روز پیش در مصلای شهر یاسوج برگزار شد، بازرسان صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی محصولات این نمایشگاه را رصد کردند که متاسفانه از یک سو قیمت‌ها ده تا صددرصد نسبت به بازار بیشتر بود و از سوی دیگر هیچ کدام از شرکت کنندگان در این نمایشگاه تولید کننده نبودند.
 
او درباره فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم گفت: تبلیغاتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر تخفیفات مشاهده می‌شود و وقتی مراجعه می‌کنیم می‌بینیم تخفیفات غیر واقعی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.