رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از عوامل مؤثر در انتقال ویروس و سرعت بالای سرایت بیماری، وجود ناقلین بدون علامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تنها ۱۸ درصد موارد ابتلا به کرونا ویروس با بروز علایم این بیماری همراه هستند گفت: از عوامل مؤثر در انتقال ویروس و سرعت بالای سرایت بیماری، وجود ناقلین بدون علامت است.

او افزود: این مسئله بر ضرورت خودداری مردم از برگزاری محافل جشن و بزرگداشت درگذشتگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌افزاید.

جزایری اضافه کرد: هرگونه بی توجهی به هشدار‌های بهداشتی می‌تواند پیک‌های بعدی بیماری و افزایش شیب منحنی شیوع بیماری کرونا را در پی داشته باشد.

او با اشاره به قرار گرفتن شهرستان‌های بن، اردل، کوهرنگ و شهرکرد در وضعیت هشدار ادامه داد: استفاده از وسایل حفاظت فردی همچون ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ایمن با دیگران و اقدام سریع و به موقع افراد دارای علایم بیماری می‌تواند در چنین شرایطی تا حد زیادی در کنترل شیوع بیماری کرونا مؤثر باشد.


بیشتر بخوانید: مردم مؤثرترین حلقه زنجیره انتقال کرونا ویروس به شمار می‌روند


جزایری همچنین از افراد دارای علایم خفیف ابتلا به کرونا و افرادی که با بیمار مبتلای قطعی مواجهه نزدیک داشته اند خواست: اصول قرنطینگی را رعایت و از حضور در تجمعات خودداری نمایند.

او افزود: بیماریابی فعال با تشویق و دعوت از افراد مشکوک به بیماری برای مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و یا مراجعه به مراکز منتخب از جمله استراتژی‌های مهم سیستم بهداشت و درمان برای پیشگیری از سرایت بیماری و افزایش شمار مبتلایان در جامعه هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار