هیات رسیدگی بر موسسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاسیس و راه اندازی اولیه ۱۴ موسسه قرآن و عترت موافقت نمود.

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: از مجموع ۱۷ پرونده ارسالی به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص تشکیل موسسات فرهنگی قرآن و عترت، ۱۴ موسسه در هیات رسیدگی به موسسات، تایید شده و ۲ مورد دیگر نیز در جلسه بعدی هیات رسیدگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رستمی هدف از تاسیس موسسات قرآنی را این چنین تشریح نمود: در ایام قدیم در جای جای کردستان حجره‌های آموزش قرآن به ویژه رونخوانی و قرائت قرآن کریم وجود داشته که توسط روحانیون و ماموستایان دینی به بچه‌ها آموزش داده می‌شد، موسسات قرآنی جدید نیز در همین راستا با امکانات و محتوای بیشتر فعالیت می‌کنند.

او افزود: مهمترین شاخه‌های آموزش‌های تخصصی موسسات قرآنی عبارتند از: حفظ قرآن کریم، آشنایی با نغمات ترتیل، آموزش تدبر در قرآن، تفسیر قرآن و قرائت تحقیق قرآن کریم و آموزش‌های اخلاقی بر اساس آموز‌های قرآن کریم است.

رستمی در خصوص موسسات فرهنگی که تازگی مجوز فعالیت گرفته اند اظهار داشت: پروانه فعالیت ۳ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج نیز با عنوان های: مهد ستایش حق، شباب اهل الجنه و قلم روشنایی قرآن صادر گردیده و فعالیت خود را آغاز نموده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.