مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:کلیه مراکز خرید تحت نظر دولت در تمام نقاط استان آماده تحویل گیری گندم تولیدی کشاورزان زنجانی هستند.

تحویل گندم، فقط و فقط به مراکز خرید دولتیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،جعفری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:کلیه مراکز خرید تحت نظر دولت در تمام نقاط استان آماده تحویل گیری گندم تولیدی کشاورزان  بوده و درصورت وجود هر گونه شکایت و مشکل می توانند مراتب را به نماینده جهاد کشاورزی و غله مستقر در مراکز خرید و یا به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل تولید اعلام نمایند تا پیگیری لازم انجام شود.
 
او افزود:افزود: از کشاورزان درخواست می کنیم گندم تولیدی خود را صرفاً به مراکز تحت نظر دولت تحویل و حضور و فعالیت واسطه‌ها، دلالان و مراکز خرید و فروش گندم فاقد مجوز از اداره کل غله را به دستگاه انتظامی و بازرسی و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام فرمایند.

جعفری گفت: خرید گندم داخلی امسال صرفا توسط مراکز خرید تحت نظر دولت دارای مجوز رسمی و معتبر از غله صورت خواهد گرفت و فعالیت سایر افراد و اماکن فاقد مجوز ممنوع بوده و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

او تصریح کرد: امسال خروج هر حجم گندم از استان علاوه بر بار نامه و اسناد لازم مطابق مقررات، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره کل غله استان می باشد و محموله‌های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد.

جعفری بیان داشت: مراکز تولید گندم بذری و بوجاری صرفا با مجوز سازمان جهاد کشاورزی امکان فعالیت خواهند داشت و مراکز بوجاری مجاز، صرفاً در قبال حق العمل می‌توانند نسبت بوجاری اقدام و هرگونه خرید و فروش و دپوی گندم در این مراکز مجاز نبوده و با متخلفین مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشاورزان  قبل از فروش گندم تولیدی خود به مراکز خرید از مجاز بودن مرکز و داشتن مجوز از اداره کل غله اطمینان حاصل و سپس نسبت به واگذاری گندم خود اقدام نمایند. افزود: کشاورزانی که نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به مراکز خرید تحت نظر دولت اقدام کرده اند در تامین و تحویل نهاد‌های تولیدی، کود، سم و بذر و ... در الویت خواهند بود.

او عنوان کرد: گندم‌های عاری از آفات نباتی و آلودگی و ناخالصی (کاه، خاک و سنگ و ...) مشمول جایزه پاکی خواهد بود و با عنایت به تغییر چشمه الک به ۱.۷ در ۲۰ میلی متر، مبارزه مناسب با آفات و مدیریت مناسب برداشت و استفاده از کمباین‌های مناسب در افزایش منافع کشاورزان تاثیر گذار خواهد بود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.