کانادا معتقد است شرکت‌های مخابراتی باید ابتدا توجه خود را بر روی توسعه فناوری مقابله با شیوع ویروس کرونا متمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کانادا فعالیت‌های مربوط به مدارهای ۳۵۰۰ مگاهرتزی خود برای توسعه فناوری 5G را به دلیل تمرکز بر روی کنترل شیوع ویروس کرونا متوقف کرد. بر اساس اظهارات اخیر وزارتخانه مربوطه کانادا، شرکت‌های ارتباطی با به تعویق افتادن شش ماهه فناوری 5G می‌توانند تمرکز خود را بر روی توسعه سرویسی مناسب برای کنترل ویروس کرونا قرار دهند.

اطلاعات تکمیلی درباره به تعویق افتادن شش ماهه فعالیت‌های فناوری 5G در کانادا

بند جدید قانون اعلام شده توسط وزارتخانه کانادا در رابطه با تعویق شش ماهه توسعه فناوری 5G شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی را تحت نظر خود قرار داده است. توسعه چنین فناوری نوینی به کارخانه‌ها این امکان را می‌دهد تا از قابلیت امکانات هوشمند مانند سنسورها، دستگاه‌ها و ربات‌ها برای پیش بردن کارهای خود استفاده کنند. همچنین چنین فناوری قدرتمندی می‌تواند به کاربران اجازه دانلود فیلم‌های بلند را در چند ثانیه بدهد. فعالیت‌های کانادا در رابطه با این فناوری که شامل برگزاری مزایده مرتبط برای شرکت‌های مخابراتی نیز می‌شود حالا تا تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

توسعه فناوری 5G در کانادا به تعویق افتاد

علت اصلی چنین تصمیماتی آن است که وزیر نوآوری کانادا، ناودیپ بینز، در نظر دارد شرکت‌های مخابراتی و فناوری تمرکز اصلی خود را بر روی توسعه سرویس تأثیرگذار برای کنترل شیوع ویروس کرونا بگذارند. مزایده مذکور قرار بود در ماه دسامبر سال جاری به وقوع بپیوندد که حالا با دستورات بینز به عقب افتاده است. سخنگوی وزارتخانه در ادامه توضیح داد که کانادا سعی دارد از ماه آگوست اقدامات لازم و نام‌نویسی برای شرکت در مزایده مدارهای قدرتمندتر با گنجایش ۳۸۰۰ مگاهرتز را آغاز کند که یک فرایند کلیدی برای توسعه شبکه‌های 5G خواهد بود.

گفتنی است این اولین باری نیست که فناوری 5G دچار مشکلات می‌شود و توسعه آن با تعویق مواجه می‌شود. اخیرا به دلیل باورهای عجیب یک‌ دسته از افراد در فضای مجازی دکل‌های مخابراتی بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده 5G از کار افتاده و یا به آتش کشیده شده‌اند. باور این افراد آن است که فناوری مذکور باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود.


بیشتر بخوانید: لغو پروژه تولید ماشین‌های پرنده توسط Kitty Hawk


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار