هفت نفر که اقدام به تصرف اراضی ملی و جنگلی کرده بودند در مریوان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مولود کریمیان فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مریوان گفت: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی در روستای بیله از توابع بخش مرکزی نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه تخریب و تصرف انجام شده نزدیک شهر مریوان بود و این موضوع را حساس‌تر کرده بود، افزود: در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده ۱۱ نفر از متخلفان شناسایی و پرونده این تخلف تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مریوان یادآور شد: با صدور حکم قضایی تعداد هفت نفر از متخلفان شناسایی، دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی با حکم قاضی روانه زندان شدند و چهار نفر نیز که متواری هستند تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند.

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا آمار تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی در شهرستان مریوان رو به افزایش است و در این مدت ۴۴ نفر از متخلفان دستگیر و با حکم مقام قضایی پرونده آن‌ها بررسی و روانه زندان شدند که آمار بسیار بالایی است.

کریمیان گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه همگانی است و در این راستا منابع طبیعی با تمام توان و تلاش خود و به صورت شبانه روزی از جنگل‌ها و عرصه طبیعی حفاظت و حراست می‌کند البته از عموم مردم نیز درخواست داریم گزارش مربوط به تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی و زغال گیری را به شماره تماس ۱۵۰۴ این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار