امام جمعه شهرستان انار با اشاره به اقدامات مردم در ایام کرونا گفت: مردم با روحیه ایثار و از خودگذشتگی، قدرت فرهنگ ایرانی- اسلامی را به دنیا نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام منتظری، امام جمعه شهرستان انار در خطبه‌های امروز نماز جمعه انار با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی( ره) گفت: بعد از ۳۱ سال از رحلت امام خمینی (ره)، هنوز حضور و معنویت و فکر او در میان ما زنده است.

او افزود: امام خمینی (ره) با روحیه تحول‌خواهی که داشتند، توانستند اقیانوس ملت ایران را متلاطم و طوفانی کنند و این کار بسیار مهمی بود.

حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد: بعد از ارتحال امام (ره)، خلف صالحش حضرت امام خامنه‌ای ( مدظله العالی)  در طول  ۳۱ سال زعامت و ولایت، به دقت راه و مسیر و هدف امام ( ره) را ادامه داده و امروز انقلاب اسلامی به برکت رهبری‌های رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی مرز‌ها را درهم نوردیده و نه‌ تنها در خاورمیانه؛ بلکه در جای‌جای دنیا، عظمت انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود.

امام جمعه شهرستان انار به تاثیرات انقلاب اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهدیم که در مقابل کاخ سفید، مردم با تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ندای تکبیر سر داده و پرچم آمریکا را به آتش کشیده و در مقابل ظلم و ستم و نژادپرستی آمریکا فریاد می‌زنند.

او به هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: امروز حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های امروز و نسل‌های آینده یک وظیفه عمومی است؛ بنابراین باید همه دست‌به‌دست هم داده و از هر اقدام و عملی که باعث تخریب محیط زیست می‌شود، به شدت جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به بیماری ویروس کرونا تصریح کرد: نباید تصور شود که بیماری تمام شده است؛ بلکه  باید در بازار‌ها و پاساژها، مغازه‌ها، خیابان‌ها، تجمعات مختلف، معاشرت‌ها، دورهمی‌ها، مساجد و محافل مذهبی به دقت نکات بهداشتی را رعایت کرد؛ زیرا همچنان خطر شیوع این بیماری سلامت جامعه ما را به‌شدت تهدید می‌کند.

او بیان داشت: دنیای غرب که سال هاست تلاش می‌کرد فرهنگ خودش را یک فرهنگ غنی و قوی نشان دهد؛ ولی این ویروس ضعف و ناتوانی آن‌ها را به کل دنیا نشان داد.

 امام جمعه شهرستان انار گفت: در شرایط این بیماری، فرهنگ غنی اسلام و شیعی ایران به زیبایی درخشید و قدرت و عظمت خودش را به دنیا نشان داد.
او گفت: مردم به داد یکدیگر رسیده و آستین همت را بالا زده و برای رفع مشکلات یکدیگر تلاش کردند و با روحیه ایثار و از خودگذشتگی قدرت فرهنگ ایرانی- اسلامی را به دنیا نشان دادند.

حجت الاسلام ‌منتظری از تلاش‌های ستاد پیشگیری از بیماری کرونا به ویژه مدافعان سلامت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار و رفسنجان قدردانی کرد.  

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار