امام جمعه منوجان با اشاره به حرکت کشتی‌های نفتی با پرچم بر افراشته ایران، گفت: این وضعیت نشان از ورود ایران به جرگه ابرقدرت ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضوانی، امام جمعه منوجان در خطبه اول نماز جمعه امروز این  شهر  ضمن توصیه به تقوای الهی با به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) به ضرورت بصیرت در جامعه  اشاره کرد و گفت: نبی مکرم اسلام (ص)  می‌فرمایند: نابینای واقعی، کسی نیست که چشم ندارد؛ بلکه کسی است که بصیرت نداشته باشد و ضروری‌ترین نیاز جامعه اسلامی بینش و بصیرت است که ثمره آن تشخیص حق است.

او افزود: در دین اسلام مصادیق زیادی از بی بصیرتی‌ها دیده می‌شود و خوارج از این مصادیق  هستند که به فرموده امیر المومنین (ع)  تیر‌هایی در دست شیطان بودند.

 حجت الاسلام رضوانی بیان کرد: مومن نادان، وسیله و ابزاری است در دست شیطان زیرک و مصداق امروز خوارج همان وهابیت و سعودی منحرفی هستند که به فرموده امیر المومنین (ع)  تا روز قیامت مایه اختلاف و انحراف مومنین هستند. 

 او گفت: افضل‌ترین شهادت مجاهدت، شهادتی است که در راه مبارزه با این بی بصیرتی‌ها به شهادت رسیده باشد.

امام جمعه منوجان در خطبه دوم با یادآوری یازدهم خرداد سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع از سوی وهابیون به سخنان مقام معظم رهبری( مدظله العالی)  در خصوص این اقدام اشاره کرد و گفت: از تلخی روزگار این است که در میان امت اسلامی، کسانی با افکار پلید منحرف پیدا شوند که تجلیل از چهر‌های نورانی صدراسلام را شرک  می دانند و این مصیبت و شرک آن است که مسلمانان ابزار دست بیگانگان باشند و طاغوت زنده را تعظیم کند و دنیای اسلام را آلوده به بحران تفکیر کنند. 

او  با یادآوری رخداد ۱۵ خرداد ۴۲ گفت: ۱۵ خرداد، خمیر مایه نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامی ما است که باید ملت عزیز، این خمیر مایه را در عصر عاشورای ۶۱ قمری جست و جو و  به ثبت رسانند. در ۱۵ خرداد ۴۲ پهلوی و هواداران آن‌ها گور خود را کندند و سقوط و ننگ ابدی را برای خود بر جای گذاشتند.

خطیب جمعه منوجان با گرامی داشتن یاد امام (ره) گفت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ سالروز ارتحال ملکوتی امام، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است که به فرموده مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، مکتب امام (ره) ما را در طول این سال‌ها از گردنه‌های خطرناکی عبور داده و نجات و عزت ملت ایران، پیروی کردن از این مکتب عقلانیت، معنویت و عدالت است.

او به شروع  کار مجلس یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم انقلاب با رویکرد گام دوم انقلاب اسلامی است و از این منظر، جهت گیری‌ها، رویکرد‌ها و عملکرد این مجلس، سنگ بنایی برای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب است. 

 حجت الاسلام  رضوانی در ادامه خطبه دوم با تاکید بر ورود ایران به عرصه قدرت‌ها بیان کرد: امروز فصل جدیدی در منطقه و جهان در حال رقم خوردن است و  حرکت کشتی‌های نفتی ایرانی با پرچم بر افراشته ایران عزیز و دستگاه‌های روشن جهت یابی (رادار) به سمت دریای کارائیب و پهلوگیری آن‌ها در سواحل ونزوئلا، اعلام یک وضعیت جدید در دنیا است. وضعیتی که جهان غرب و کشور‌های منطقه، باید آن را بپذیرند. وضعیتی با این جمله خبری، ورود ایران به جرگه ابرقدرتی که این  اقدام؛ حکایت از  دارا بودن وضعیت ممتاز در روابط بین المللی و تاثیرگذاری رخداد‌ها در قیاس جهانی دارد. 

خطیب جمعه منوجان گفت: قطعا تبدیل شدن به یک قدرت جهانی، مستلزم تقویت بنیه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تربیت نسل آینده ساز است که لازمه آن تشکیل دولت جوان حزب الهی و انقلابی با معیار‌های منطبق با منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) است. 

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.