شرکتهای دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تاکنون 40 اختراع در حوزه سلامت به نام خود ثبت کرده اند.

کاظمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: هم اکنون چهار شرکت دانش‌ بنیان در حوزه تهیه کیت‌های تشخیص جنین، آنتی اکسیدان، آنتی آلرژی و تولید قرص زعفران در مرکز رشد این دانشگاه مستقر هستند.

او افزود: برای مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا از افراد دارای ایده حمایت کنیم.

کاظمی بیان کرد: برای تجهیز آزمایشگاه مرکز رشد فناوری سلامت ۴۰۰ میلیون تومان و کلین‌ روم تحقیقاتی برای تهیه کیت‌ها نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که قول تامین ۵۰ درصد این اعتبار را سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داده است.


بیشتر بخوانید : ایران صادر‌کننده ونتیلاتور و کیت‌های تشخیص کرونا شد


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند همچنین از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست در ایجاد مرکز ساخت برای تولید قرص و محصولات دارویی نیمه جامد و جامد مانند پماد و قرص به این دانشگاه کمک کند.

او گفت: برای ساخت این مرکز ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و از هفته آینده دانشجویان دانشکده داروسازی در آن مشغول به تحصیل می شوند.

کاظمی همچنین به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اشاره کرد و افزود: کمبود نقدینگی و صدور مجوز برای مراحل ساخت کیت‌ها از جمله این مشکلات است.

در سفر دو روز پیش معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی، صندوق پژوهش و فناوری استان افتتاح شد تا پرداخت تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان و افراد دارای ایده های خلاقانه آغاز شود.

معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی، ۲۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.