به همت شرکت‌های دانش بنیان:

ثبت ۴۰ اختراع در حوزه سلامت خراسان جنوبی

شرکتهای دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تاکنون 40 اختراع در حوزه سلامت به نام خود ثبت کرده اند.

کاظمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: هم اکنون چهار شرکت دانش‌ بنیان در حوزه تهیه کیت‌های تشخیص جنین، آنتی اکسیدان، آنتی آلرژی و تولید قرص زعفران در مرکز رشد این دانشگاه مستقر هستند.

او افزود: برای مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا از افراد دارای ایده حمایت کنیم.

کاظمی بیان کرد: برای تجهیز آزمایشگاه مرکز رشد فناوری سلامت ۴۰۰ میلیون تومان و کلین‌ روم تحقیقاتی برای تهیه کیت‌ها نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که قول تامین ۵۰ درصد این اعتبار را سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داده است.


بیشتر بخوانید : ایران صادر‌کننده ونتیلاتور و کیت‌های تشخیص کرونا شد


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند همچنین از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست در ایجاد مرکز ساخت برای تولید قرص و محصولات دارویی نیمه جامد و جامد مانند پماد و قرص به این دانشگاه کمک کند.

او گفت: برای ساخت این مرکز ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و از هفته آینده دانشجویان دانشکده داروسازی در آن مشغول به تحصیل می شوند.

کاظمی همچنین به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اشاره کرد و افزود: کمبود نقدینگی و صدور مجوز برای مراحل ساخت کیت‌ها از جمله این مشکلات است.

در سفر دو روز پیش معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی، صندوق پژوهش و فناوری استان افتتاح شد تا پرداخت تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان و افراد دارای ایده های خلاقانه آغاز شود.

معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی، ۲۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.