غرق شدگی و آتش سوزی دو بحران تابستانی در قزوین

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: غرق شدگی و آتش سوزی، دو بحران تابستانی که برای مدیریت و کنترل آنها، عزم عمومی مسئولان وشهروندان الزامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در حاشیه برگزاری جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: هر ساله تعدادی از هم استانی‌ها به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و شنا در نقاط خطرناکی مانند سدها، بندها، رودخانه‌ها و کانال‌های استان؛ جان خود را از دست می‌دهند که متاسفانه امسال با غرق شدن  ۶ نفر  زنگ خطر این بحران به صدا درآمده است.

مهدیخانی افزود: برای جلوگیری از این حادثه تلخ همه شهروندان باید از شنا در کانال‌های آبیاری، سد‌ها وبند‌ها و رودخانه‌های پر آب خودداری و به علایم هشدار توجه کنند.

او اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس مصوبه این جلسه دستگاه‌های متولی از جمله آب منطقه ای، منابع طبیعی وجهاد کشاورزی باید برای نصب علایم هشدار و موانع ایمنی در نقاط حساس و همچنین شهرداری‌ها برای ایمن سازی کانال‌های آب داخل شهر‌ها اقدام کنند.

مهدیخانی درباره آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی و مزارع استان گفت: در پی بارش‌های گسترده و رشد علف‌های هرز احتمال بروز حریق که عمده‌ترین دلیل آن بی احتیاطی عموم است بالا رفته که هشدار‌های لازم به شهروندان و مسولان در این زمینه داده شده است.

او گفت: بر طبق مصوبه جلسه ستاد بحران، با کشاورزانی که در اثر اهمال و بی احتیاطی نسبت به رها کردن باقیمانده علوفه در زمین‌های کشاورزی اقدام کنند و منجر به آتش سوزی و خسارت به محیط زیست ومنابع طبیعی شوند برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: در این جلسه مقرر شد که از ظرفیت دهیاری‌ها، بسیج، نیرو‌های مسلح و مردمی در اطفای حریق‌ها استفاده شود و دستگاه‌های متولی هم برای ایمن سازی و ایجاد موانع گسترش آتش مانند احداث آتش بُر، اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.