رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هوای راسک به عنوان رکوردار گرمترین روز‌های فروردین و اردیبهشت کشور بیش از پنج درجه سلسیوس کاهش یافت.

اله بخش ریگی رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: راسک با دما‌های ۴۴.۷ و ۴۹.۴ درجه سلسیوس رکوردار بالاترین دما‌هایی است که طی ۶۰ سال اخیر در فروردین و اردیبهشت ماه کشور در ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شده است.

او  افزود: بر خلاف این شرایط امسال بیشینه دمای مطلق این شهر در فروردین و اردیبهشت ماه به ترتیب به ۳۹.۲ و ۴۳.۸ درجه سلسیوس رسید که بیش از پنج درجه خنک‌تر از گذشته است.

او  افزود: این موضوع در حالی است که فروردین سال گذشته حداقل شش روز دمای هوا در این شهر به ۴۰ درجه و بیشتر از آن رسید، اما امسال حتی یک روز هم دمای این ماه به ۴۰ درجه سلسیوس نرسیده است.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود این شرایط راسک در فروردین و اردیبهشت ماه حداقل ۱۰ روز گرمترین شهر کشور بوده است.

ریگی با بیان اینکه فروردین امسال دمای هوای استان‌های کشور بین ۱ تا سه درجه خنک‌تر از نرمال بوده است، خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی مدل‌های بلند مدت هواشناسی انتظار می‌رود میانگین دمای سیستان و بلوچستان در سه ماه آتی حدود نیم درجه گرمتر از نرمال باشد.

او  تصریح کرد: به طور میانگین دمای هوای سیستان و بلوچستان در تابستان‌ها حوالی ۳۰ درجه سلیسوس است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار