رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: افزایش شمار بیماران، وضعیت کرونا در ایرانشهر را به قرمز نزدیک کرد.

محمدمهران امینی‌فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در روزهای اخیر ازدحام جمعیت در بازار و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی سبب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است. 

اوبیان کرد: بازار شهرستان ایرانشهر به اوج شلوغی و ازدحام جمعیت رسیده و تمامی مشاغل فعالند و دستفروشان بساط خود را در خیابان ها پهن کرده اند در حالیکه بیشتر کسبه، دستفروشان و مردم مسائل بهداشتی و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت را رعایت نمی کنند و بدون دستکش، ماسک و موادضدعفونی در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان متاسفانه اکثر مردم به روال عادی زندگی خود بازگشته و تعداد اندکی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این امر بسیار نگران کننده است.

او با اشاره به روند رو به رشد ابتلا به ویروس کووید ١٩ در جنوب استان و با رد ادعای تأثیر گرما بر این بیماری، گفت: ایرانشهر این روزها دمای بالای ۳۵ درجه را دارد اما شاهد پیک ابتلای بیماری در این منطقه هستیم.

امینی فرد گفت: همه ما در مهار و کنترل ویروس کرونا نقش مهمی داریم و نباید با انجام برخی رفتارها زمینه را برای پیک مجدد بیماری فراهم کرده و شرایط را از وضعیتی که در آن قرارگرفته‌ایم نگران‌کننده و پیچیده‌تر کنیم.

انتهای پيام /گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار