۱۴ کسب و کار آسیب دیده از کرونا در استان کردستان،تسهیلات حمایتی دولت دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:کسب و کار‌های بهره‌مند از این تسهیلات شامل مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده و رستوران ها، حمل و نقل عمومی، مراکز گردشگری و هتل ها، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، مرکز باشگاهی و مجتمع‌های ورزشی است.

او با اشاره به اینکه شرط اصلی پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها فعال بودن کارگاه‌ها و عدم تعدیل نیروی کار است بیان کرد: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماه از ابتدای مهر سالجاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: متقاضیان واجد شرایط باید ابتدا در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کرده و بعد از بررسی توسط دستگاه‌های ذیربط و حایز شرایط تسهیلات آنان از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

او با اشاره به طرح دولت برای حمایت از جامعه کارگران آسیب دیده از کروناگفت: در این استان ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت دولت از واحد‌های آسیب دیده براثر شیوع ویروس کرونا ثبت نام کردند که تاکنون هشت هزار و ۱۳۱ نفر از این افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.