دشت لیشتر گچساران به دلیل وجود رودخانه‌های پرآب و سد مخزنی بزرگ کوثر از مناطق مستعد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عسکری مدیر بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در این استان گفت: بیش از ۳۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان گچساران و دشت لیشتر زیر کشت محصولاتی از جمله گوجه فرنگی و هندوانه رفته است.

عسکری با اشاره به اینکه گندم، خیارو سبزی از جمله محصولات دیگری است که در این دشت کشت شده افزود: نوع آبیاری در این اراضی تلفیقی از آبیاری‌های بارانی، قطره‌ای و غرق آبی مدرن است.

او ادامه داد: در قالب طرح آبیاری و زهکشی با صرف هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال، ۷۲ کیلومتر خط اصلی انتقال، هزار و ۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری، چهار ایستگاه پمپاژ آب،۳۲ کیلومتر کانال روباز در دشت بزرگ لیشتر و اراضی دهستان خیرآباد در شهرستان گچساران اجرا شده است.

مدیر بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در استان اضافه کرد: سالانه بیش از ۹۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می‌شود.

بارش باران‌های مطلوب سال زراعی از سویی و ذخیره سازی مطلوب آب در سد کوثر، تابستان دشت لیشتر گچساران را برای کشاورزان پر رونق کرده است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.