طرح آبرسانی به ۱۴۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت خان احمد باشت به روش نوین در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جواد شمشیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: با اجرای این طرح تحول عظیمی دربخش کشاورزی و اشتغال این شهرستان ایجاد می‌شود.

شمشیری با قدردانی از همراهی کشاورزان برای اجرای این طرح افزود: این طرح به افزایش مقدار زراعت و کیفیت محصول کشاورزان کمک شایانی می‌کند.

او ادامه داد: ۱۰ پیمانکار و ۲۰ دستگاه بیل میکانیکی برای این طرح در نظر گرفته شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: اعتبار این طرح از محل تسهیلات آبیاری تحت فشار (۸۵ درصد بلاعوض دولت و ۱۵ درصد سهم آورده کشاورز) تخصیص یافت.

شمشیری افزود: سطح اراضی زراعی شهرستان باشت ۱۸ هزارو ۵۰۰ هکتارو سطح اراضی باغ‌های مرکبات واراضی شیب دار نیز ۴ هزارو ۵۰۰ هکتاراست.

الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه امنیت غذایی در کشور از جمله اهداف وزارت جهاد کشاورزی و دولت است گفت: اجرای طرح‌های نوین کشاورزی در مزارع کشاورزی از جمله اهدافی است که دولت به آن اهتمام ویژه دارد.

تاج الدینی افزود: هم اکنون ۳۴ هزارهکتاراز اراضی کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده اند که این رقم از متوسط کشوری بالاتر است.

او از جایگاه سومی استان در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین خبر داد و اضافه کرد: در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های باشت وگچساران سیستم آبیاری نوین اجرا شده است. (۸۰ درصد اراضی این مناطق)

عارف بهگام رئیس امورآب منطقه‌ای شهرستان‌های باشت وگچساران نیز گفت: طرح سیستم آبیاری مناطق امامزاده جعفر وخان احمد باهدف توسعه اقتصادی، اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس انجام شده است.

بهگام افزود: مرحله نخست طرح آبیاری نوین منطقه امامزاده جعفر به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از سه سال گذشته تاکنون درحال اجرا است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

عارف بهگام با بیان اینکه لوله گذاری ۲۰۰۰ کیلومتر از مرحله نخست طرح آبیاری امامزاده جعفر انجام شده است گفت: درمرحله دوم نیز با ۸۴ درصد پیشرفت کاری ۴۷ کیلومتر لوله گذاری اصلی وبیش از ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری فرعی انجام شده است.

او ادامه داد: ۲۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری برای اجرای کامل این طرح به زودی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.