پروژه پخش سیلاب سایت شماره ۲ حوزه آبخیز شهری فاریاب با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ و ۹۸ به بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه پخش سیلاب در فاریاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه پخش سیلاب در فاریاب گفت: امروزه اهمیت و نقش ویژه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری بر هیچ کس پوشیده نیست، در همین راستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

او مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان را ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار دانست و افزود: عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

احمدی تصریح کرد: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز شهری فاریاب شامل عملیات پخش سیلاب خاکی به حجم ۷۰ هزار و ۸۱۹ متر مکعب با سرریز سنگی ملاتی به حجم هزارو ۸۶۸ مترمکعب است که امروز به بهره برداری رسید.

 

او بیان داشت: میزان اعتبار مصوب این پروژه بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ و ۹۸ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، هدف از اجرای این پروژه را کاهش خطر بروز سیلاب ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، آبدهی قنوات و چشمه‌ها، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی و جلوگیری از فرسایش خاک دانست.

 

احمدی تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۴۲ حوزه آبخیز در حال اجرا و بهره برداری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.