مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: تاکنون ۱۵ اکیپ و حدود ۳۳۰ نفر از جوامع محلی در مناطق بحرانی جنوب کرمان از نظر وقوع حریق سازماندهی و آماده همکاری هستند.

پیشگیری و اطفاء حریق عرصه‌های طبیعی جنوب کرمان نیازمند عزمی همگانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت‌: با توجه به بارندگی ها، امسال شاهد تراکم گیاهی بسیار خوبی در سطح منطقه هستیم که با شدت یافتن گرمای هوا خطر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر خواهد شد بر همین اساس ضرورت ایجاب می‌کند تا تمهیدات ویژه‌ای در ارتباط با پیشگیری و اطفاء به موقع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اتخاذ شود.

او افزود: جنگل‌ها و مراتع متعلق به همه مردم است و بهترین حافظان این سرمایه‌های ملی خود مردم هستند و باید در موقع ضروری و بدون فراخوان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تلاش کنند.

احمدی با اشاره به لزوم حراست از منابع طبیعی خدادادی اظهار داشت: نمی‌توانیم از آثار منابع طبیعی و فضای سبز در زندگی خود غافل شویم، زیرا منابع طبیعی نقش مستقیم در زندگی ما دارند و چنانچه از آن‌ها غافل شویم صدمات زیادی به ما وارد می‌شود.

او حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند عزم همگانی دانست و تصریح کرد: برای توسعه منابع طبیعی و جلوگیری از نابودی آن‌ها همه باید دست به دست هم بدهیم و به توسعه و فرهنگ سازی منابع طبیعی کمک کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: آتش سوزی هر هکتار مرتع یا جنگل میلیارد‌ها ریال خسارت به منابع طبیعی وارد می‌کند و تنها راه جلوگیری از بروز این خسارت، پیشگیری و روشن نکردن آتش در این اراضی است.

احمدی تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرائی را در موضوع حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابل آتش سوزی‌های احتمالی بسیار مهم و مؤثر دانست و تصریح کرد: از آنجائی که عرصه‌های منابع طبیعی دارای وسعت زیاد و امکانات و تجهیزات منابع طبیعی محدود است، اقدامات پیشگیرانه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای مقابله به موقع با آتش سوزی‌های احتمالی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

او افزود: ایجاد گشت و کشیک حریق شبانه‌روزی و تشدید حضور نیرو‌های حفاظتی به ویژه در روز‌های تعطیل و ایجاد گشت‌های ویژه شناسایی و مستمر در مناطق بحرانی و حساس به آتش‌سوزی از راهکاری در حال انجام برای کاهش خسارت‌های احتمالی به این عرصه‌ها است.

احمدی بیان کرد: تاکنون ۱۵ اکیپ و حدود ۳۳۰ نفر از جوامع محلی در مناطق بحرانی جنوب کرمان از نظر وقوع حریق سازماندهی و آماده همکاری هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه در سال قبل بیشترین میزان حریق را در منطقه سربیژن ساردوئیه داشتیم، گفت: برگزاری مانور اطفا حریق در سطح شهرستان ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع محلی، همیاران طبیعت و بهره برداران در سطح شهرستان‌ها و روستاها، برگزاری جلسات متعدد با فرمانداران، بخشداران و دهیاران، هشدار روزانه در فضای مجازی و تعامل با همیاران، شورا‌ها و دهیاران از تمهیدات لازم جهت جلوگیری و کاهش حریق در عرصه‌های طبیعی جنوب کرمان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.