سگ رباتیکی طراحی و ساخته شده است که به چوپان برای مدیریت گوسفندان در هنگام چَرا کمک می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت فناوری سگ رباتیکی را طراحی و ساخته است که می‌تواند به چوپانان برای مدیریت گله گوسفندان کمک کند. این سگ ربات توسط شرکت «بوستون داینامیک»، که یک شرکت کشاورزی است طراحی و ساخته شده است. شرکت «Rocos» ویدئویی از این سگ رباتیک را که اسپوت نام دارد در یوتیوب منتشر کرد. در ویدئوی منتشر شده این سگ رباتیک در حال مدیریت یک گله گوسفند دیده می‌شود.

این کمپانی در توضیح این ویدئو نوشت: «استفاده از ربات‌های مستقل در کشاورزی باعث افزایش کارایی در تولید مواد غذایی می‌شود. ربات‌هایی مانند اسپوت دقت عملکرد را افزایش می‌دهند، کمبود کارگران را جبران کرده و دقت در کشاورزی را شکل می‌دهند.»


بیشتر بخوانید: اقدام عجیب افراد ناشناس پس از ورود به یک رستوران!


با این حال در حالی که چنین پیشرفت فناوری‌ای موجب حیرت برخی کاربران شد، اما اکثر آن‌ها به ساخت چنین رباتی استقبال گرم نشان ندادند. حتی برخی اشاره کردند که چنین ابتکاراتی منجر به پیدایش «ربات‌های آخرزمانی» در آینده خواهد شد که بنا به این سناریو فرضی هوش مصنوعی با غلبه بر انسان با در اختیارگرفتن اطلاعات کنترل زمین را در دست خواهد گرفت.

یکی از کاربران در کامنتی جالب نوشت: «این ربات گوسفندان را مدیریت می‌کند، اما آیا قادر خواهد بود در حمله حیوانات وحشی از آن‌ها محافظت کند؟» کاربر دیگری در کامنتی نوشت: « این ربات قرار است جایگزین سگ ها شود یا خود چوپان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۷:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
گوسفندها ازش وحشت میکنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خوبی آن عدم نجاست است!
-
حمید
۱۷:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اصلا برای همین ساختنش
آخرین اخبار