دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شناسایی ۱۷ مبتلای جدید از مردم خواست همچنان اصول بهداشتی را برای مقابله با کرونا رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۱۷ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد بنابراین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان تا روز جمعه دوم خرداد‌ ۶۸۴ نفر شامل ۴۰۶ مرد و ۲۷۸ زن است.

سعید کشمیری افزود: از ۱۷ مورد مثبت جدید، ۱۵ مورد در بوشهر، یک مورد در دشتی و یک مورد در دیلم شناسایی‌شده‌اند.

او ادامه داد: ۱۵ بیمار جدید شهرستان بوشهر، ۱۲ آقا و ۳ خانم هستند که در مرکز بیماریابی شهرستان به صورت سرپایی شناسایی‌شده‌اند و دو نفر از آن‌ها در بیمارستان شیراز بستری هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: شرکت در یک مراسم ختم باعث افزایش آمار مبتلایان در شهر عالیشهر شده است.

کشمیری گفت: بیمار جدید شهرستان دیلم یک دختربچه ۹ ساله است که در تماس با مورد مثبت بوده و در مراقبت خانگی به‌سر می‌برد.

او با اشاره به تغییر آمار کلی استان بوشهر نسبت به روز گذشته عنوان کرد: یک نفر از موارد مثبت روز گذشته شهرستان تنگستان آقایی بود که پیش از این آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده بود و دیروز دوباره آزمایش داده که باز هم مثبت شده بود، بنابراین یک نفر از فهرست تنگستان کم می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۶۸۴ نفر) تاکنون ۳۲۶ نفر بهبودیافته‌اند و ۳۳۱ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

کشمیری بیان کرد: از ۱۴ بیمار بستری در بیمارستان هم، ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر، دلوار، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه و جم درخواست داریم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری از امروز (جمعه ۲ خرداد) تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.