افزایش قیمت ۳۴ قلم کالا در چهارمحال و بختیاری

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از افزایش قیمت ۳۴ قلم کالا در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن شمسی پور معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: اردیبهشت امسال قیمت ۳۴ قلم کالا در این استان نسبت به ماه‌های گذشته روند افزایشی پیدا کرد.

او افزود: پنج قلم از این تعداد بین یک تا پنج درصد افزایش و ۲۹ قلم کالا بیش از پنج درصد افزایش قیمت داشته است.

شمسی پور اضافه کرد: حبوبات شامل لوبیا چیتی، لپه و عدس، برنج، پرتقال شمال و جنوب، سیب درختی، گوشت گوساله و گوسفند، شکر، روغن، سبوس گندم، آهن آلات و لوازم خانگی شامل کالا‌هایی است که با افزایش قیمت مواجه بوده است.

او ادامه داد: ۲۸ قلم کالا نیز در استان با کاهش قیمت مواجه بود که مرغ، تخم‌مرغ و جوجه یک روزه از جمله این محصولات بوده است.

شمسی پور با اشاره به کمبود برنج خارجی در استان گفت: در خصوص برنج هندی، سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده تنها برای مصرف خانگی است و سهمیه‌ای برای رستوران‌ها و هتل‌ها وجود ندارد.

او سرانه ماهانه مصرف برنج در استان را سه هزار تن اعلام و اضافه کرد: در مجموع برنج با قیمت تنظیم بازار جوابگوی نیاز استان نیست و با کمبود مواجه هستیم.

شمسی پور افزود: افزایش قیمت برنج خارجی و کمبود آن در بازار باعث افزایش قیمت برنج ایرانی نیز شده است که برای رفع این مشکل راهکار‌های که می‌توان ارائه داد این است که با ارز مبادله‌ای برنج خارجی وارد استان کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار