حذف سهمیه شکر چهارمحال و بختیاری از طرح تنظیم بازار

سهمیه شکر صنف و صنعت استان چهارمحال و بختیاری از طرح تنظیم بازار حذف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن شمسی پور معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حذف سهمیه صنعتی و صنفی استان از طرح تنظیم بازار گفت: سهمیه شکر بخش صنف و صنعت از این پس به جای ارز دولتی، با ارز نیمایی تأمین می‌شود.

او افزود: شکر بخش صنف و صنعت از فروردین ماه امسال از سبد حمایتی دولت خارج و با ارز نیمایی در چارچوب ضوابط قیمت گذاری کالا‌های وارداتی مصوب هیئت، تعیین و تصویب قیمت‌ها در اختیار این واحد‌ها قرار می‌گیرد.

شمسی پور اضافه کرد: برای بحث صنف و صنعت یک هزار و ۳۱۲ تن شکر از کارخانه کارون خوزستان به استان اختصاص یافت، که این میزان با وجود پیگیری‌های انجام شده تحویل داده نشد.

او با اشاره به ارسال پرونده کارخانه به دلیل امتناع از عرضه شکر به تعزیرات ادامه داد: هم اکنون کارخانه اعلام کرده است، شکر مورد نیاز بخشی از صنف را عرضه می‌کند.

شمسی پور با تأکید بر پیگیری برای تأمین شکر مورد نیاز بخش صنعت گفت: پیش از این ستاد تنظیم بازار شکر را با ارز دولتی در اختیار صنف، صنعت و خانوار قرار می‌داد، اما با ابلاغ انجام شده شکر از اول اردیبهشت ماه با ارز نیمایی در اختیار واحد‌های زنبورداری، صنف و صنعت قرار داده می‌شود.

او افزود: قیمت شکری که در اختیار واحد‌های صنفی و صنعتی قرار داده می‌شود اکنون بین ۶۲ هزار و ۵۰۰ تا ۶۴ هزار ریال است.

شمسی پور با تأکید بر اینکه شکر بخش مصرف مردمی هنوز با ارز دولتی عرضه می‌شود اضافه کرد: در طرح تنظیم بازار استان ۵۹۱ تن شکر به استان اختصاص یافت که قیمت هر بسته یک کیلوگرمی آن ۵۹ هزار ریال است، که این میزان شکر با نظارت و به صورت سهمیه‌ای بین فروشگاه‌های منتخب توزیع شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.