رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سال ۹۹ هر ۷ حوزه طرح تفصیلی مناطق شهری باید به تصویب شورای شهر مشهد برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد هادی‌نیا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد درباره اولویت برنامه‌های کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: امسال به سرانجام رسیدن طرح‌های تفصیلی در اولویت کمیسیون است تا هر ۷ حوزه طرح تفصیلی مناطق شهری به تصویب شورا برسد.
 
او افزود: تأکید به تکمیل اسناد باقی‌مانده طرح جامع، سند بلندمرتبه‌سازی و سند پهنه‌بندی حریم است تا این ۲ اولویت به کمیسیون ماده ۵ فرستاده شود.
 
نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک ادامه داد: سروسامان دادن به گردش‌کار صدور مجوز شهرسازی و معماری و مجوز‌های پروانه و پایان‌کار در اولویت‌های بعدی امسال ما است. برهمین مبنا شفافیت در تصمیم‌گیری کمیته‌های هیئت‌های فنی شهرسازی در دستورکار است که در قالب مصوبات شورا اتفاق خواهد افتاد.
 
هادی‌نیا بیان کرد: ۱۸ محله گروه هدف در حاشیه شهر است که مشوق‌های آن مصوب شده است و به فراخور تقویت دفاتر در دستورکار است و کاری که کمیسیون باید انجام دهد، این است که در صورت امکان این برنامه‌ها را با طرح تفصیلی هماهنگ کند که به تصویب برسد.
 
او تصریح کرد: بحث مشوق‌هایی در حوزه بافت تاریخی و مشوق‌های محلات هدف بازآفرینی را داریم و باتوجه‌به شرایط کرونا به‌دنبال این هستیم که مشوق‌های ساختمان چه در حوزه ضوابط و مقررات و چه در حوزه تخفیفات که در بازه زمانی اواخر خردادماه و اوایل تیرماه یا از طریق لایحه شهرداری و شورا نوشته شود را داشته باشیم تا این تخفیفات، ضوابطی رونق‌بخش در حوزه ساخت‌وساز و حوزه مالی داشته باشند.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: یکی از کار‌هایی که از پارسال دنبال می‌شود، تکمیل برنامه‌ها به منظور رسیدن به شهر الکترونیک است. از ۵۲ وظیفه‌ای که شهرداری در بحث شهرسازی الکترونیک داشته است، بخش عمده آن مربوط به حوزه شهرداری است که در منطقه ۸ و ۱۲ شهرداری اتفاق افتاده است.
 
هادی‌نیا اظهار کرد: شهر الکترونیک در سال ۹۹ از برنامه‌های شهرداری است که نیمی از شهرداری‌های مناطق شهرسازی الکترونیک خواهند داشت.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.