استاندار خراسان رضوی گفت: در یکی از سخت ترین شرایط اقتصادی پس از جنگ هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور فرمانداران استان و مدیران این شورا در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد،‌به شرایط به وجود آمده در سطح کشور اشاره کرد و با تاکید بر لطمات اقتصادی شیوع بیماری کرونا،‌ گفت:‌ متاسفانه در یکی از سخت ترین شرایط بعد از جنگ قرار داریم، بر اثر تحریم درآمدهای نفتی به شدت کاهش و هزینه‌های دولت افزایش پیدا کرده است.

او به فرآیند خاص تصویب بودجه در سال جاری اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی مثل تهاتر، فروش دارایی‌های مازاد و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری این جلسه و تقدیر از آقایان باستانی و قاضی زاده نمایندگان مجلس که به عنوان اعضای ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور دارند، ادامه داد:‌ در ۱۴ ماهی که خدمت این عزیزان بودیم، همدلی، صفا و صمیمت حاکم بود و همواره از نظرات کارشناسی و نقش تعیین کننده آن‌ها در کمیسیون‌های مختلف بهره بردیم.
 
 

واگذاری پروژه‌ها به بخش غیر دولتی

 

رضا جمشیدی دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به تعیین تکلیف ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه اجرایی، گفت: در این جلسه درباره ۷۷ میلیارد تومان اعتبارات ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده مربوط به حوزه تربیت بدنی و حوزه جوانان تصمیم گیری شد.

او تعیین تکلیف ۵۳۲ میلیارد تومان اعتبارات دو درصد نفت و گاز و اعتبارات استانی به تفکیک فصول، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای خراسان رضوی موضوع دیگر جلسه امروز بود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی واگذاری ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی به بعضی دیگر از دستگاه‌ها و مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را از دیگر موارد بررسی شده در جلسه عنوان و ادامه داد:‌ رویه دولت بر این است که حتی الامکان پروژه‌ها را به بخش غیر دولتی واگذار یا با آن‌ها مشارکت کند و در همین راستا اعتباراتی در تبصره ۱۹ قانون بودجه مشخص شده است.

جمشیدی از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری پروژه‌هایی گفت که در اختیار و مالکیت دولت است و بیان کرد:‌ ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار دارد که ‌می‌تواند در قالب استفاده وجوه اداره شده، کمک بلاعوض و یارانه سود تسهیلات متقاضیان از سیستم بانکی در اختیار بخش غیر دولتی قرار گیرد.
 
انتهای پیام// ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.