رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: امسال هفت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای ۲۳ دستگاه اجرایی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: از محل اعتبارات دو درصد درآمد‌های نفت و گاز، پنج هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

او از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری پروژه‌هایی که در اختیار و مالکیت دولت است خبر داد و افزود: ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار خراسان رضوی قرار دارد که می‌تواند در قالب استفاده وجوه اداره شده، کمک بلاعوض و یارانه سود تسهیلات متقاضیان از سیستم بانکی در اختیار بخش غیر دولتی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی واگذاری ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی به بعضی دیگر از دستگاه‌ها و مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را از دیگر موارد بررسی شده عنوان کرد و ادامه داد: رویه دولت بر این است که حتی الامکان پروژه‌ها را به بخش غیر دولتی واگذار یا با آن‌ها مشارکت کند و در همین راستا اعتباراتی در تبصره ۱۹ قانون بودجه مشخص شده است.

جمشیدی همچنین از تهیه واجرای سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۳۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این برنامه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده طی برنامه ششم توسعه، برای هزار و ۶۴۵ روستای استان تدوین و اجرا می‌شود و در این راستا پارسال ۳۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار از ۳۰ دهستان استان انتخاب و مورد مطالعه طرح مذکور قرار گرفته است.

او تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق سیاست‌های کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و نقش روستا‌ها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت تدوین شده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.