فرماندار مشهد گفت: سند توسعه محله طرق به عنوان نخستین محله هدف طرح بازآفرینی محلات مشهد آماده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد گفت: سند توسعه محله طرق به عنوان نخستین محله هدف طرح بازآفرینی محلات مشهد آماده شده است.

او افزود: پس از تدوین سند توسعه محله طرق با تدبیری جدید جلسه ستاد بازآفرینی به همراه مسئولان ۱۸ دستگاه عضو ستاد در این محله تشکیل شد که علاوه بر بازدید میدانی از محله، کمیته‌ای نیز برای پیگیری مصوبات تشکیل شد.

مسئول ستاد بازآفرینی مشهد ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار نفر از جمعیت هدف در طرح بازآفرینی محله طرق زیر پوشش قرار می‌گیرند و اکنون دستگاه‌های عضو ستاد با توجه به سند توسعه مکلف به تدوین طرح‌ها در لایه دستگاهی هستند.

هاشمی بیان کرد: ۲۸ دفتر تسهیلگری در ۲۸ محله در مشهد به فعالیت مطالعاتی در راستای طرح بازآفرینی محلات این کلانشهر مشغولند که ۲۳ دفتر توسط شهرداری، سه دفتر توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۲ دفتر نیز در حوزه اجتماعی فرمانداری مشهد تشکیل شده است.

او تصریح کرد: دفاتر تسهیل گری یاد شده در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر تشکیل شده و در حوزه کالبدی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حال انجام کار‌های تحقیقاتی بوده و سند توسعه را در هر محله تهیه می‌کنند.

مسئول ستاد بازآفرینی مشهد تاکید کرد: اسناد و طرح‌های دستگاه‌های ۱۸ گانه عضو ستاد با برنامه کوتاه و بلند مدت ارائه می‌شود و آنچه مهم‌تر از دریافت بودجه و اعتبارات دستگاهی است برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های ذی ربط است.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.